ارجمند نیا، علیاکبر. (1399)، بررسی تأثیر مداخله حافظه فعال دیداری– فضایی بر عملکرد حافظه فعال هیجانی دانشآموزان با مشکلات ریاضی. مجله روانشناسی و روانپزشکی شناخت. ۱۳۹۹; ۷ (۵):۱۴۵-۱۵۵
بیگلری، پرستو. (1399). تأثیر مهارتهای ارتباطی بر اضطراب اجتماعی و حافظه هیجانی دانش آموزان. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، 10(32 )، 17-34.
حسنی، مژگان. (1397). حافظه هیجانی و یادگیری خودتنظیم در عملکرد دانشجویان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی،8(1): 33-42.
حسنی، مژگان، نادی، محمدعلی، سجادیان، رضا. (1397). بررسی روایی سازه حافظه فعال هیجانی از طریق آموزش بسته شناختی- هیجانی-اجتماعی حافظه فعال دانشآموزان دختر پایه پنجم دبستانهای تهران. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی, 19(3), 14-33.
خردمند، راضیه. (1397). اثربخشی ذهن آگاهی بر حافظه هیجانی و خودکارامدی دانش اموزان متوسطه دوم. نشریه دانشگاه علوم پزشکی تهران. سال پانزدهم، شماره7(33): 63-77.
مقدمپور، نیلوفر. (1397). تاثیر آموزش تنظیم هیجان مبتنی بر مدل فرایند گراس بر حافظه هیجانی و مشکلات هیجانی. فصلنامه سلامت روان کودک، 14(2) 49-55.
Balin, A. (2023). Intergenerational transmission of Cognitive flexibility through parents' reactions to children's negative emotions: Tests of unique, actor, partner, and mediating effects. Children and Youth Services Review, 101(6), 113-122.
Berner, M. (2023). Prospective associations of negative mood and Working memory capacity in the occurrence of binge eating in binge eating disorder. Journal of Psychiatric Research, 115(1), 61-68.
Brassell AA. (2016)., Parent’s psychological flexibility: Associations with parenting and child psychosocial well-being. Journal of Contextual Behavioral Science. 2016;5(2):111-20.
Chang, N. (2021). The social anxiety Questionnaire: Development, psychometric properties and relationships with emotional problems and the Cognitive Emotion Regulation Questionnaire. Personality and Individual Differences, 137(8), 56-61.
Darby, K.P. (2018). “Cognitive flexibility and memory in pigeons, human children, and adults”.Cognition, 177, 30-40.
Huber, L. (2019). Social competence and psychopathology in early childhood: a systematic review. European child adolescent psychiatry, 28(4), 443-459.
Hsieh, K.-Y. Yang, Y.-H. (2019). Relationship between self-identity confusion and internet addiction among college students: the mediating effects of psychological inflexibility and experiential avoidance. International journal of environmental research public health, 16(17), 29-38.
Juretic, J. (2018). Quality of close relationships and emotional regarding social anxiety. Psychiatria Panubina, 13(4), 441-451.
Kalin, U. (2020). Emotion introspection and regulation in anxiety. Psychiatry Research: Neuroimaging, 277(7), 7-13.
Kamody RC, Berlin KS, Rybak TM, Klages KL, Banks GG, Ali JS, et al. (2018)., Psychological flexibility among youth with type 1 diabetes: relating patterns of acceptance, adherence, and stress to adaptation. Behavioral Medicine. 2018;44(4):271-9.
Kroska EB, Roche AI, (2020)., Adamowicz JL, Stegall MS. Psychological flexibility in the context of COVID-19 adversity: Associations with distress. Journal of contextual behavioral science. 2020;18:28-33.
O'Day, E. B., Goldin. P. R. (2019). Depression, self-confidence and the moderating role of emotion regulation. Journal of Social and Clinical Psychology, 36(4), 569-589.
O'Day, E. B., Morrison, A., Goldin. P. R., Gross, J. J., & Heimberg, R. G. (2019). Social anxiety, Loneliness and the moderating role of emotion regulation. Journal of Social and Clinical Psychology, 38(9), 751-773.
Martin. (2021). Happiness is everything or is it? Exploration on the meaning of psychological well– being and self-regulation. J Pers Soc Psychol; 6: 1069 – 81.
Schmeichel, B. Demaree, H. A. (2015). Working memory capacity and the self-regulation of emotional expression and experience. Journal of personality and social psychology, 95(6), 15-26.
Rochefort C.M. (2018)., Experiential avoidance: An examination of the construct validity of t he AAQ-II and MEAQ. Behavior therapy. 2018;49(3):435-49.