- امام جمعه ،محمد رضا و محمود سعيدي رضواني .(1381) پژوهش حين عمل رويكردي نو در آموزش ضمن خدمت معلمان .تهران : فصلنامه تعليم و تربيت شماره 4 زمستان 81 و شماره 1 بهار 1382 .
- بهرامیان ، رضا (1390) قواعد و استانداردهای اجرای طرح های اقدام پژوهی در مدارس ، پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اموزشی ، دانشگاه ازاداسلامی واحد تهران مرکزی.
- بازرگان .عباس .1382 .اقدام پژوهي و كاربرد آن در تعليم و تربيت ، فصلنامه ي تعليم و تربيت ، شماره 35و36 .تهران : وزارت آموزش و پرورش .
- بيشاب ، آلن (1387) سنت تحقيقات آموزشي و توسعه برنامه ي درسي رياضي . ترجمه زهرا گويا . مجله رشد آموزش رياضي ، شماره 51 ،بهار .
- رؤوف، علي و محسن پور، بهرام (1377) ، پژوهش در آموزش «مجموعه مقالهها»- واحد انتشارات پژوهشكده تعليم و تربيت وزارت آموزش و پرورش. تهران.
- دلاور ، علي (1375) ، روش تحقيق در روانشناسي و علوم تربيتي، نشر ويرايش، تهران.
- سجادي، سيد مهدي (1373)، فرآيند تدريس «تجزيه و تحليل روان شناختي و عملي فرآيند تدريس» انتشارات تربيت ، تهران.
- سيف نراقي، مريم و نادري، عزت اله (1375)، روشهاي تحقيق و چگونگي ارزشيابي آن در علوم انساني با تأكيد بر علوم تربيتي، دفتر تحقيقات و انتشارات بدر، تهران.
- شعباني، حسن (1376)، مهارتهاي آموزشي و پرورشي، (روشها و فنون تدريس)، انتشارات سمت، تهران.
- صفوي، امان اله (1380)،كليات روشها و فنون تدريس، متن كوتاه، همراه با الگوهاي جديد تدريس، انتشارات معاصر، تهران.
- گويا ،زهرا ،(1382 ) تاريخچه ي تحقيق عمل و كاربرد آن در آموزش . فصلنامه تعليم و تربيت . تهران : پژوهشكده ي تعليم وتربيت شماره 36 .
- گويا ، زهرا و ابارشي ، مريم . (1387) . روايت معلمان . مجله رشد آموزش رياضي ، شماره 54 زمستان 1387 .
- علوی ، مریم (1388) انچه در باره اقدام پژوهی باید بدانیم ، جزوه اموزشی منتشر نشده ، ادره اموزش و پرورش شهرستان کرج
- قاسمي پويا ، اقبال ، (1389 ).آشنايي با مفهوم هدف ها و روش تحقيق برنامه معلم پژوهنده ، پژوهشنامه ي آموزش و پرورش . تهران : پژوهشكده ي تعليم و تربيت ، تك نگاشت شماره 4 .
- قاسمي پويا ، اقبال ، (1389 ).معلم پژوهنده كيست ؟ پژوهش در عمل چيست ؟تهران : پژوهش نامه آموزشي شماره 24- پژوهشكده تعليم و تربيت .
- قاسمي پويا ، اقبال (1380 ) .راهنماي علمي پژوهش در عمل ، تهران : پژوهشكده ي تعليم و تربيت .
- مهر محمدي ، محمود (1389) . جايگاه پژوهش در آموزش و پرورش. اصفهان :فصل نامه آموزشي ، پژوهشي و تربيتي آموزه شماره 6 .
- مهر محمدي ، محمود (1389) ، جستارهايي در پژوهش در آموزش و پرورش .تهران : پژوهشكده ي تعليم و تربيت
- نصفت، مرتضي (1374) اصول و روشهاي آمار، جلد اول، انتشارات دانشگاه تهران.
Burns, A. (1999). Collaborative action research for English language teachers. Cambridge University Press.
Clarke, D. & Hollingsworth, H. (2002). Elaborating a model of teacher professional growth. Teaching and Teacher Education, 18 (8), 947-967.
Cochran-Smith, M., & Lytle, S. (1993). Inside outside: Teacher research and knowledge. New York: Teachers College Press.
Cochran-Smith, M., & Lytle, S. (1999). Relationships of knowledge and practice: Teacher learning in communities. In A. Iran-Njad, &P. D.
Pearson (Eds.), Review of research in education, Vol. 24 (pp. 249-305). Washington, Dc: American Educational Research Association.
Darling-Hammond, L. (2006). Powerful teacher education: Lessons from exemplary programs. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
Elliot, C.B. & Langlois J.C. (2002). Successful method travels fast. Journal of Staff Development, 23(2), 40-43.
Hansen, J. M., & Wentworth, N. (2002). Rediscovering ourselves and why we teach. The High School Journal, 85(4), 16-22.
Hendricks, C. (2006). Improving schools through action research: A comprehensive guide for educators. Pearson.
Johnson, A. P. (2005). A short guide to action research (2nd ed.). Boston: Allyn and Bacon.
Koshy, V. (2005). Action research for improving practice: A practical guide. London: Paul Chapman Publishing.
Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and principles in language teaching. Oxford, UK: Oxford University Press.
Lave, J., & Wenger, E. (1991). Situated Learning: Legitimate peripheral participation. New York, NY: Cambridge University Press.
Lieberman, A., & Miller, L. (2001). Teachers caught in the action: Profession development that matters. New York: Teachers College Press.
Levin, M. (1999). Action research paradigms. In D.J. Greenwood (Ed.), Action research: From practice to writing in an international action
research development program (pp. 25-37). Amsterdam: John Benjamins Publishing Company.
McNiff, J., & Whitehead, J. (2006). All you need to know about action research. London: Sage Publication.
Merriam, S. (1998). Qualitative research and case study applications in education: Revised and expanded from case study research in education.San Francisco: Jossey-Bass Publishers.
Mertler, C. A. (2006). Action research: teachers as researchers in the classroom. Thousand Oaks: Sage Publications.
Mile, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook (2nd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
Mills, G. E. (2007). Action research: A guide for the teacher researcher. Pearson.
Moran, M. J. (2007). Collaborative action research and project work: Promising practices for developing collaborative inquiry among early
childhood preservice teachers. Teaching and Teacher Education, 23, 418-431.
Noffke, S. (1994). Action research: toward the next generation. Educational Action Research, 2(1), 9-18.
Richards, J. C. (2006). Communicative language teaching today. Cambridge University Press.
Ruddck, J. (1988). Changing the world of the classroom by understanding it: A review of some aspects of the work of Lawrence Stenhouse.Journal of Curriculum and Supervision, 4, 30-42.
Scidvoon,G(2012) Chalengies of Action Research In HighEducation systems In England,World of Qaulity Research,Vol5,No 14pp:219-224.
Shank, M .J. (2006). Teacher storytelling: A means for creating and learning within collaborative space. Teaching and Teacher Education, 22,711-721.
Snow-Gerono, J. L. (2005). Professional development in a culture of inquiry: PDS teachers identify the benefits of professional learning
communities. Teaching and Teacher Education, 21, 241-256.
Stark, S. (2006). Using action learning for professional development. Educational Action Research, 14(1), 23-43.
Stenhouse, L. (1981). What counts as research? British Journal of Educational Studies, 29, 103-122.
Stenhouse, L. (1985). Research as a basis for teaching. London: Heinemann.
Stringer, E. T. (2007). Action research (3rd ed.). San Francisco, CA: Sage Publications.
Tabachnick, B. R., & Zeichner, K. (1991). Issues and practices in inquiry-oriented teacher education. London: Falmer Press.
Yin, R. (1994). Case study research: Design and methods. Thousand Oaks, CA: Sage.
Wallace, M. J. (1998). Action research for language teachers.Cambridge University Press.
Wray, S. (2007). Teaching portfolios, community, and pre-service teachers’ professional development. Teaching and Teacher’s Education, 23(7),1139-1152.
Zeichner, K. (1993) Connecting genuine teacher development to the struggle for social justice. Journal of Education for Teaching, 19(1), 5-20