چگونه تواستم مشکل ناسازگاری دانش آموزام را در کلاس برطرف سازم

ناسازگاری دانش آموزان، یکی از مسائلی است که معمولاً معلمان با آن مواجه هستند. یکی از عوامل بازدارنده در امر تحصیل، اختلالات رفتاری می­باشد. معلّمان در برابر اختلالات رفتاری، به شکل­های متفاوتی از خود عکس العمل نشان می­دهند. برخی از معلّمان آنان را به شدّت سرکوب می­کنند. بعضی از معلمان، در مقابل آنان کوتاه می­آیند؛ بعضی دیگر آنان را به حال خود رها می­کنند. امّا  واقعیت این است که در این حالت مشکل ادامه خواهد یافت و مشکلات دیگری نیز به دنبال خواهد آورد. به نظر می­رسد راه منطقی این است که وقتی مشکلی در کلاس پیش می­آید؛ بهتر است ابتدا آن مشکل شناسایی شود سپس  به صورت علمی مورد بررسی قرار گیرد. بعد از آن راه حل­هایی جهت رفع مشکل پیدا کرده و به صورت عملی آن مسئله رفع گردد. برای این منظور از روش تحقیق اقدام پژوهی استفاده کردم من که دبیر علوم بودم با کمک مدیر و مشاور  و با دعوت از اولیای    دانش­آموز و طی چندین جلسه بحث و گفتگو، فعال کردن دانش آموزدر مدرسه و با دادن مسئولیت دادن به وی، تماس با والدین، اجازه منع نگاه کردن به فیلم­های خشن و خشونت بار، آموزش درمانی توانستیم رفتار دانش آموز را اصلاح کرده  و تا حد ممکن دانش آموز آرام،  مودب و مسئولیت پذیر شد و با همکلاسی و اطرافیان خود سازگار شد.