مبانی نظری کارآفرینی آموزشی

کارآفرینان به عنوان مدیران عمل می کنند و بر راه اندازی و رشد یک شرکت نظارت می کنند (بروکهاوس[1]، 1982). یک کارآفرین از زمان، انرژی و منابع خود جهت ایجاد ارزش برای دیگران استفاده می کند. آنها برای این تلاش پاداش مالی دریافت می کنند و بنابراین هم مصرف کننده و هم کارآفرین سود می برند (جان و سپایسر[2]، 2009). کارآفرین فردی است که مایل و قادر است یک ایده یا اختراع جدید را به یک نوآوری موفق تبدیل کند (هبرت و لینک[3]، 2006).

کارآفرینان نوآورانی هستند که می توانند ریسک کنند و دارای مجموعه مهارت های خاصی مانند ارتباطات، رهبری، مدیریت کسب و کار و مهارت های فنی هستند. کارآفرینی ایجاد، توسعه، سازماندهی و مدیریت یک سرمایه گذاری تجاری است در حالی که هر یک از خطرات آن را برای ایجاد سود تحمل می کند (دیلی و همکاران، 2018).

 


[1] . Brockhaus

[2] . Jones & Spicer

[3] . Hébert & Link

[4] . Smith & Petersen