نحوه ایجاد نگرش مثبت نسبت به درس علوم تجربی دوره ابتدایی (پاورپوینت)

نگرش ها باورهای انسان ها هستند و این باورها را نمی توان به آنها تحمیل كرد. همانا باید شرایطی ایجاد كنند تا دانش آموزان، خود به این باورها برسند.

در محیط سرشار از امر و نهی، نگرشی ایجاد نمی شود؛

نگرش ها هنگام آزادی عمل و انتخاب شكل می گیرند.

همچنین، نگرش ها صرفا˝ در مدرسه آموزش داده نمی شوند بلكه جامعه، خانواده، گروه دوستان، فامیل، كوچه و خیابان و همه ی رسانه های كشور در ایجاد نگرش ها اثر گذارند و چه بسا، نسبت به مدرسه اثرگذاری بیشتری دارند.

هر چند برای آموزش مستقیم نگرش ها راهی وجود ندارد و نگرش ها در لحظه لحظه ی زندگی پرورش می یابند اما برای ایجاد و پرورش همین نگرش های مناسب می توان در فرصت های مناسب توجه دانش آموزان را به آثار مثبت علم و دانش در زندگی انسان جلب كرد.

مراكز عمومی ترویج علم در جامع، مانند: فرهنگسراها، خانه های فرهنگ، موزه های علوم و خانه های علم، در افزایش استقبال عمومی از علم آموزی اثر چشم گیری دارند. آنها علاوه بر این، شهروندان را به یادگیرندگان مادام العمر تبدیل می كنند و سواد علمی- فناورانه ی جامعه را بالا می برند.