ظفری, مصطفی, اسماعیلی, علی, & صادقی نیارکی, ابوالقاسم. (1400). مروری بر کاربرد های هوش مصنوعی و واقعیت مجازی در آموزش. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی, 11(36), 71-92.
آتشک، محمد. (1386). مبانی نظری و کاربردی یادگیری الکترونیکی. فصل نامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 4 (7) : 151-134.
افضل نيا، محمدرضا. (1387). طراحي و آشنايي با مراكز مواد و منابع يادگيري. تهران: انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت).
امین پور، فرزانه. (1386). یادگیری الکترونیکی در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی. فصل نامه کتاب، (69) : 228-217.
باختری، علی. (1392). مدیریت فناوری اطلاعات (کاربرد فناوری اطلاعات در سازمان). تهران: نشر دیباگران.
برزگر، راضیه؛ دهقان زاده، حسین؛ مقدم زاده، اصغر. (1391). از يادگيري الكترونيكي تا يادگيري سيار: مبانی نظری. مجله دانشگاهي يادگيري الكترونيكي (مديا)، 3 (2) : 41-35.
بهادر، حمید اله؛ کامکار حقیقی، مان؛ آگاه، شهرام. (1388). یادگیری مبتنی بر تلفن همراه، روش آموزشی نوین. تهران: نشر نهضت پویا.
رستگار پور، حسن. (1393). یادگیری الکترونیکی اصول طراحی و ارایه. تهران: نشر برنیس.
رستگارپور، حسن؛ عبدالهی، نیدا. (1384). راهبردهای توسعه تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات ICT . تهران: نشر مردم.
سلیمی، داوود. (1387). نقش رسانه ها و وسایل آموزشی در فرایند یاددهی ـ یادگیری. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
صرافی زاده، اصغر. (1390). فناوری اطلاعات در سازمان (مفاهیم و کاربردها) . تهران: نشر میر.
علی نژاد، مهرانگیز؛ سرمدی، محمدرضا؛ زندی، بهمن؛ شبیری، سید محمد. (1390). سطح سواد اطلاعاتی و نقش آن در فرایند آموزش یادگیری الکترونیکی دانشجویان. فصلنامه تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی، 17 (2) : 371-337.
فرهادی، ربابه. (1390). فناوری اطلاعات و ارتباطات اصول و کاربرد. تهران: نشر کتابدار.
فیضی، کامران؛ رحمانی، محمد. (1383). یادگیری الکترونیکی در ایران، مسائل و راهکارها با تأکید بر آموزش عالی. فصل نامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 10 (3) : 120-99.
قاضی زاده فرد، سید ضیاء الدین. (1387). فناوری اطلاعات و ارتباطات و مبانی سیستم های اطلاعاتی: کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات. تهران: انتشارات دانشگاه امام حسینع.
کیا، علی اصغر. (1388). نگاهی به آموزش مجازی (الکترونیک). نشریه اطلاع رسانی و کتابداری «کتاب ماه علوم اجتماعی»، (24) : 89-82.
کیان، مریم. (1392). فرهنگ آموزش و یادگیری: چشم اندازی بر محیط یادگیری الکترونیکی در دانشگاه. یزد: دانشگاه یزد.
نورانیان، محمد علی. (1384). آموزش الکترونیکی گامی به سوی بهبود عملکرد. نشریه مدیریت «کنترولر»، (19) : 50-40.
اسکندری، حسین. (1388). استانداردهای درس افزارهای یادگیری الکترونیکی. دفتر توسعه فناوری آموزشی.
حسنی کریم آباد، اشکان و داداشی، فرزین و شمس الدینی، مریم،1394،بررسی چالشهای تربیت بدنی برای کاربرد فناوری اطلاعات در مدارس هوشمند ابتدائی،کنفرانس ملی چشم انداز 1404 و پیشرفتهای تکنولوژیک علوم مهندسی،شیراز
شیخ زاده، مصطفی و مهرمحمدی، محمود. (1383). نرم افزار آموزشی ریاضی ابتدایی بر اساس رویکرد سازنده گرایی و سنجش میزان اثر بخشی آن. مجله نوآوری های آموزشی، شماره 9.
محمدی مهدی، کشاورزی فهیمه، ناصری جهرمی رضا، ناصری جهرمی راحیل، حسامپور زهرا، میرغفاری فاطمه و همکاران.. واکاوی تجارب والدین دانشآموزان دوره اول ابتدایی از چالشهای آموزش مجازی با شبکههای اجتماعی در زمان شیوع ویروس کرونا. نشریه پژوهشهای تربیتی. ۱۳۹۹; ۷ (۴۰) :۷۴-۱۰۱.
Chang, J., & Lu, X. (2019). The Study on Students' Participation in Personalized Learning Under the Background of Artificial Intelligence. Paper presented at the 2019 10th International Conference on Information Technology in Medicine and Education (ITME).
Chen, L., Chen, P., & Lin, Z. (2020). Artificial intelligence in education: A review. IEEE Access, 8, 75264-75278
Chen, X., Xie, H., & Hwang, G. J. (2020). A Multi-Perspective Study on Artificial Intelligence in Education: Grants, Conferences, Journals, Software Tools, Institutions, and Researchers. Computers and Education: Artificial Intelligence, 100005.
Guan, C., Mou, J., & Jiang, Z. (2020). Artificial intelligence innovation in education: a twenty-year data-driven historical analysis. International Journal of Innovation Studies, 4(4), 134-147.
Kahraman, H. T., Sagiroglu, S., & Colak, I. (2010). Development of adaptive and intelligent web-based educational systems. Paper presented at the 2010 4th International Conference on Application of Information and Communication Technologies.
Kandlhofer, M., Steinbauer, G., Hirschmugl-Gaisch, S., & Huber, P. (2016, October). Artificial intelligence and computer science in education: From kindergarten to university. In 2016 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE) (pp. 1-9). IEEE.
Karsenti, T. (2019). Artificial intelligence in education: the urgent need to prepare teachers for tomorrow's schools. Formation et profession, 27(1), 112-116
Lucena, F. J. H., Díaz, I. A., Rodríguez, J. M. R., & Marín, J. A. M. (2019). Influencia del aula invertida en el rendimiento académico. Una revisión sistemática. Campus Virtuales, 8(1), 9-18.
Luckin, R., Holmes, W., Griffiths, M., & Forcier, L. B. (2016). Intelligence unleashed: An argument for AI in education.
Lykourentzou, I., Giannoukos, I., Nikolopoulos, V., Mpardis, G., & Loumos, V. (2009). Dropout prediction in e-learning courses through the combination of machine learning techniques. Computers & Education, 53(3), 950-965.
Martí‐Parreño, J., Méndez‐Ibáñez, E., & Alonso‐Arroyo, A. (2016). The use of gamification in education: a bibliometric and text mining analysis. Journal of computer assisted learning, 32(6), 663-676.
McKenney, S., & Mor, Y. (2015). Supporting teachers in data-informed educational design. Br. J. Educ. Technol., 46(2 SI), 265e279.
Popenici, S. A., & Kerr, S. (2017). Exploring the impact of artificial intelligence on teaching and learning in higher education. Research and Practice in Technology Enhanced Learning, 12(1), 22.
Roemer, R. C., & Borchardt, R. (2015). Altmetrics and the role of librarians. Library Technology Reports, 51(5), 31-37.
Roll, I., & Wylie, R. (2016). Evolution and revolution in artificial intelligence in education. Int. J. Artif. Intell. Educ., 26(2), 582e599
Timms, M. J. (2016). Letting artificial intelligence in education out of the box: educational cobots and smart classrooms. International Journal of Artificial Intelligence in Education, 26(2), 701-712.
Zhang, S. (2022). Evaluation of the physical education teaching and training efficiency by the integration of ideological and political courses with lightweight deep learning. Computational Intelligence and Neuroscience, 2022
Zhang, Z., & Zhang, Y. (2022). Research on effective strategies of college physical education interactive teaching based on machine learning. Applied Bionics and Biomechanics, 2022
Henley, B. F. (2009). Developing eLearning: A Case Study of Tennessee High School. A Dissertation for Doctor of Education, Tennessee State University, Tennessee.
Khan, B. H. (2000). A Framework for Web-based Learning. Englewood Cliffs, NJ :Educational Technology Publications.
Park, Y. (2011). A Pedagogical Framework for Mobile Learning: Categorizing Educational Applications of Mobile Technologies in to Four Types. International Review of Research in Open and Distance Learning, 12 (2) : 79-102.
Pelgarum, W. J., Law‚ D. J. (2003). ICT in higher education around the world. Paris: UNESCO: International Institute for educational planning.
Sharples, M. (2002). Disruptive devices: mobile technology for conversational learning. International Journal of Continuing Engineering Education and Life Long Learning, 12 (5/6) : 504-520.