
فعالیت بدنی به حفظ سلامتی و بهبود عملکرد فیزیکی و کیفیت زندگی کمک میکند. مراکز تناسب اندام حوزه مهمی برای فعالیت بدنی هستند که در آن اعضا دوست دارند بیشتر از آنچه در خانه انجام میدهند ورزش کنند (ریست[1] و همکاران، 2019). یک مطالعه در مورد سطح فعالیت بدنی در بین بزرگسالان در 28 کشور اروپایی گزارش داد که 59.1٪ از پاسخدهندگان از نظر بدنی بسیار فعال بودند که با ورزش شدید به دست آمد (گروواسیلی[2] و همکاران، 2015). گزارش کلی شورای فعالیت بدنی در مورد جمعیت ایالات متحده گزارش داد که 67٪ از جمعیت بالای شش سال در سال 2020 در ورزشهای تناسب اندام شرکت کردند (یوتریشن[3] و همکاران، 2021). یوروبارومتر ورزش و فعالیت بدنی (2014) گزارش داد که 15 درصد از جمعیت اروپا در سال 2013 در مراکز تناسب اندام حضور داشتند. متخصصان تناسب اندام با استفاده از رویکرد فردی و مهارتهای ارزیابی به کارآموزان خود در زمینههای مختلف تمرین و تمرین کمک میکنند. از آنها انتظار میرود که نسخههای ورزشی ایمن و مؤثر، از جمله تمرین مقاومتی و برنامههای تمرین استقامتی قلبی عروقی را طراحی کنند. تالپی و سیسما (2017) استدلال میکنند که متخصصان تناسب اندام نسبت به شرکتکنندگانی که به آنها خدمت میکنند وظیفه دارند گامهای معقولی برای جلوگیری از آسیب بردارند و در هنگام وقوع آسیب با احتیاط عمل کنند. اگر آسیب در ابتدا درمان نشود، میتواند به یک وضعیت درد مزمن اسکلتی عضلانی تبدیل شود. درد اسکلتی عضلانی به درد حاد یا مزمنی اطلاق میشود که با اختلالات اسکلتی عضلانی همراه است و عضلات، تاندونها، رباطها و استخوانهای بدن را درگیر میکند (ال-تالاوی[4] و همکاران، 2021). مربیان شخصی اغلب درگیر، و مسئولیت آن را برعهده میگیرند، و مسئولیت آنها را بر عهده میگیرند، و مسئولیت آنها را بر عهده میگیرند، و مسئولیت آنها را بر عهده میگیرند، انواع رفتارهای بهداشتی که فراتر از مرزهای آموزشی نقش آنها قرار دارد. علاوه بر این، میلتون و همکاران (2008) نشان داد که چگونه نقش مربی تناسب اندام ماهیت پیچیده و چند بعدی دارد. با این حال، تحقیقات تاکنون نتوانسته است نشان دهد مربیان تناسب اندام چگونه دانشی را توسعه میدهند که چنین پیچیدگی را در خود جای دهد. شکلگیری صلاحیت حفظ سلامت مربیان آینده تناسب اندام جزء لاینفک و مهم آموزش حرفهای است که به طور یکپارچه در جریان فعالیت آموزشی و شناختی تخصیص یافته است، دارای ویژگیها و نشانههای اساسی فرآیند آموزش است، بنابراین به عنوان یک موضوع هدف عمل میکند. تحقیقات علمی بدون شک برای حل مؤثر مشکل شکلگیری صلاحیت سلامت مربیان آمادگی جسمانی آینده، ایجاد شرایط آموزشی مناسب در روند آموزشی مؤسسه آموزشی ضروری است. آنها باید به عنوان مجموعهای از فرصتها، فناوریها و ابزارهای سازماندهی فرآیند آموزشی در آموزش عالی تلقی شوند که اثربخشی و کارایی این فرآیند را تضمین میکند. موضوع ایجاد شرایط آموزشی ویژه برای شکلگیری صلاحیت حفظ سلامت مربیان آمادگی جسمانی آینده توسط دانشمندانی مانند (واسیلنکو و دوتک[5]، 2018؛ گریبان[6] و همکاران، 2018؛ کونونتس[7] و همکاران، 2020؛ کورنوسنکو[8] و همکاران، 2021) مورد مطالعه قرار گرفته است. مسائل شکلگیری صلاحیت پژوهشی مربیان تربیت بدنی آینده توسط (ژامادی[9] و همکاران، 2020) مورد مطالعه قرار گرفت. به گفته دانشمندان، چنین شرایطی عبارتند از: تشدید محتوای تربیت مربیان آینده فرهنگ بدنی از طریق معرفی رشتههای بلوک متغیر. توسعه علاقه حرفهای مربیان تربیت بدنی آینده در معرفی فنآوریهای تناسب اندام سالم؛ اطمینان از تسلط بر تجربه در اجرای فنآوریهای تناسب اندام سالم در فرآیند کارآموزی؛ دستیابی به مجموعهای از دانش روانشناختی و آموزشی، پزشکی و بیولوژیکی، والیولوژیکی و همچنین دانش روشهای آموزش ژیمناستیک بهداشتی و تناسب اندام.
[1] Riseth
[2] Gerovasili
[3] Utrition
[4] El-Tallawy
[5] Vasilenko& Duthak
[6] Griban
[7] Kononets
[8] Kornosenko
[9] Zhamardi