ابراهیم زاده، یحیی. (1394). حمایت اجتماعی، خودکارآمدی، بهزیستی روانشناختی. کنفرانس بین المللی پژوهش در علوم و تکنولوژی.
ارشادي، فاطمه. (1398). بررسی رابطه میزان برخورداري از سرمایه اجتماعی و رضایت شغلی دبیران زن دبیرستان هاي شهرستان شبستر. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه تهران.
پارسايي، مجيد و شايان مهر، ابراهيم خليل. (1403). پیش بینی فرسودگی شغلی بر اساس بهزیستی شغلی، لنگرگاه های مسیر شغلی و حمایت اجتماعی ادراک شده. مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی (موسسه آموزش عالی نگاره)، دوره 69، شماره 5، 169-182.
تعجبی، محمود و ثمربخش شاد، نرگس. (1403). مطالعه و بررسی وضعیت بهزیستی شغلی معلمان دوره دوم متوسطه دخترانه شهر همدان. پنجمین همایش ملی پژوهش های حرفه ای در روانشناسی و مشاوره با رویکرد از نگاه معلم، دوره 5، شماره 2، 10-19.
دیری، شهره و امیرفخرایی، آزیتا. (1401). مقایسه مدل علی رابطه بین استرس شغلی و بهزیستی شغلی با نقش میانجیگیری خودکارآمدی در معلمان مرد و زن بندرعباس. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس.
دیری، شهره. (1400). مقایسه مدل علي رابطه بین استرس شغلي و بهزیستي شغلي با نقش میانجیگیری خودکارآمدی در معلمان مرد و زن بندرعباس. پایاننامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد بندرعباس.
رحیمی پور، محسن و کرمی، اسحق. (1393). نقش واسطهگری هوش معنوی با بهزیستی روانشناختی و رضایت از زندگی در سالمندان شهرستان مهریز (یزد). دوماهنامه علمی - پژوهشی طب توانبخشی، دوره 3، شماره 3، 72-81.
رستم زاده، فرشيد؛ مذهبی، زهرا و اسدي، سونا. (1403). رابطه سبک رهبری تحول گرا و سواد فناورانه با مدیریت اثربخش کلاس و بهزیستی شغلی معلمان مقطع ابتدایی ناحیه یک شهر ارومیه در سال تحصیلی 1402-1401. کنفرانس بین المللی مدیریت و صنعت مجموعه مقالات (پنجمین کنفرانس بینالمللی مدیریت و صنعت رتبه بین المللی)، دوره 5، شماره 2، 1294-1307.
رمضانی، فریدون و آهی، قاسم. (1395). اثربخشی مداخلات روانی آموزشی بر بهبود بهزیستی روانشناختی بیماران مبتلا به سرطان. روانشناسی سلامت، دوره 5، شماره 17، 79-92.
سپه وند، علی؛ شمسی بیرانوند، صدیقه؛ موسوی، سیده خدیجه و قاسم زاده ده آبادی، زهرا. (1403). مقایسه اثربخشی آموزش مبتنی بر ساحتهای سند تحول بنیادین و آموزش خودتعیین گری بر بهبود بهزیستی شغلی معلمان. پیشرفت های نوین، دوره 57، شماره 19، 384-393.
صحرانورد معافی، ریحانه و رنجبر نوشری، فرزانه. (1402). رابطه سرمایه روانشناختی با بهزیستی شغلی در معلمان: نقش میانجی تعهد سازمانی. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی دانشگاه پیام نور استان گیلان، مرکز پیام نور آستانه اشرفیه.
صدری دمیرچی، اسماعیل؛ قمی، میلاد و اسماعیلی قاضی ولوئی، فریبا. (1396). اثربخشی درمان گروهی مرور زندگی بر بهزیستی روانشناختی و امید به زندگی زنان سالمند. سالمند: مجله سالمندی ایران، دوره 12، شماره 3، 312-325.
عابدی، فاطمه و خادمی اشکذری، ملوک. (1396). اثرآموزش شناختی مبتنی بر ذهنآگاهی بر ابعاد بهزیستی روانشناختی دانشآموزان. مطالعات روانشناختی، دوره 13، شماره 3، 111-128.
قندهاری زاده، افسانه؛ آقا محمدیان شعرباف، حمیدرضا و باقری، فریبرز. (1397). اثربخشی درمان بهزیستی روانشناختی بر بهبودی وسواس فکری-عملی و ترس از ارزیابی منفی زنان مبتلا به وسواس شستشو. روان پرستاری، دوره 6، شماره 4، 27-34.
کشاورزی، فاطمه و رهگذر، حسن. (1402). تاثیر بهزیستی شغلی بر تمایل به ترک خدمت معلمان و دبیران شهرستان خرامه. نهمین کنفرانس بین المللی علوم مدیریت و حسابداری تهران، دوره 9، شماره 2، 34-56.
مرادی، مرتضی و چراغی، اعظم. (1394). رابطه حمایت های اجتماعی با بهزیستی روان شناختی و افسردگی: نقش واسطه ای حرمت خود و نیازهای اساسی روان شناختی.
مفیدی، فرخنده. (1396). مدیریت در مراکز پیش دبستانی. تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
مقدم، علیرضا. (1395). شکاف آموزشی. تهران: انتشارات مدرسه.
منجزی، علیرضا؛ لاتخان، فرزانه، موسوی، مریم و پاکدل، محمدحسین. (1402). مدل یابی معادلات ساختاری نقش میانجی بهزیستی شغلی در رابطه بین سرمایه روانشناختی با اشتیاق به کار در معلمان مدارس ابتدایی. مجله پیشرفت های نوین در علوم رفتاری، دوره 8، شماره 56، 366-375.
موسوی، منتهی و کعب عمیر، نوری. (1399). رابطه سن ذهنی با خشنودی شغلی، تعهد سازمانی و بهزیستی شغلی: نقش میانجیگر قدردانی از تجارب کاری. مطالعات روانشناسی صنعتی و سازمانی، دوره 7، شماره 1، 73-90.
نفردستگردی، بهناز و فرهادی، هادی. (1402). رابطه خودشیفتگی و خودتنظیمی هیجانی با بهزیستی شغلی و اعتیاد به کار با توجه به نقش میانجی سلامت روان. مطالعات روانشناسی صنعتی و سازمانی، دوره 11، شماره 1، 135-152.
همایونی، عاطفه؛ سیفی، زهرا و مرتضوی، نرگس. (1398). پیش بینی بهزیستی شغلی بر اساس سبک های مقابله مذهبی, سرمایه روانشناختی و تعارض کار-خانواده. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، دوره 3، شماره 3، 22-31.
Alonso, C., Fernández-Salinero, S., & Topa, G. (2019). The impact of both individual and collaborative job crafting on Spanish teachers’ well-being. Education Sciences, 9(2), 74-85.
Campbell, A. (1976). Subjective measures of well-being. American psychologist, 31(2), 117.
Chiu, W. Y., Lee, Y. D., & Lin, T. Y. (2011). Innovative services in fitness clubs: personal trainer competency needs analysis. International Journal of Organizational Innovation (Online), 3(3), 317.
Collie, R.J., Shapka, J.D., Perry, N.E., & Martin, A.J. (2015). Teacher well-being: Exploring its components and a practice-oriented scale. Journal of Psychoeducational Assessment, 33(14), 744-756.
Danna, K., & Griffin, R. W. (1999). Health and well-being in the workplace: A review and synthesis of the literature. Journal of management, 25(3), 357-384.
Page, K. M., & Vella-Brodrick, D. A. (2009). The ‘what’,‘why’and ‘how’of employee well-being: A new model. Social indicators research, 90, 441-458.
Parker, G. B., & Hyett, M. P. (2011). Measurement of well-being in the workplace: The development of the Work Well-Being Questionnaire. The Journal of nervous and mental disease, 199(6), 394-397.
Parker, G. B., & Hyett, M. P. (2011). Measurement of well-being in the workplace: the development of the work well-being questionnaire. The Journal of nervous and mental disease, 199(6), 394-397.
Rogers, C. C. (1991). The economic well-being of nonmetro children (No. 82). US Department of Agriculture, Economic Research Service.
Ryff, C. D. (1995). Psychological well-being in adult life. Current directions in psychological science, 4(4), 99-104.
Ryff, C. D., & Singer, B. (1998). The contours of positive human health. Psychological
Stang-Rabrig J, Schwerter J, Witmer M, McElvany N (2022a) Beneficial and Negative Factors for the Development of Students’ Well-Being in Educational Context. Current Psychology. https:// doi. org/ 10. 1007/ s12144- 022- 04067-x.
Warr, P. (1992). Age and occupational well-being. Psychology and aging, 7(1), 37.
Yerdelen, S., Sungur, S., & Klassen, R. M. (2016). Relationship between Turkish elementary science teachers’ occupational well-being and some contextual and demographic characteristics: A multivariate analysis. Education and Science, 41(183), 147-161.
Zacher, H., & Schmitt, A. (2016). Work characteristics and occupational well-being: The role of age. Frontiers in psychology, 7, 1411.
Zewude, G. T. (2023). Psychological Capital and Teacher Well-Being: The Mediation Role of Coping with Stress and Work Task Motivation. Doctoral dissertation, University of Szeged.