برخی از منابع:
احمدوند، زهرا (1390). وارسي اعتبار و پايايي پرسشنامه پنج وجهي ذهن آگاهي در نمونه هاي غير (FFMQ). پاياننامه كارشناسي ارشد. روانشناسي. دانشگاه شاهد.
احمدی، طاهر، خیراتی، حمیده، و غباری بناب، باقر. (1398). اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر سرسختی روان شناختی و نشخوار فکری در مادران دارای دانش آموزان با ناتوانی یادگیری خاص. توانمند سازی کودکان استثنایی، 10(3 )، 71-84.
احمدی، عزت اله (1397). اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر کیفیت زندگی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی. فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی، 13(50)، 1-20.
اسماعیلیان، نسرین؛طهماسیان،کارینه؛ دهقانی، محسن، موتابی، فرشته (1392). اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر نشانههای افسردگی و پذیرش کودکان دارای والدین مطلقه. فصلنامه روانشناسی بالینی، 5(3)، 47-57
اکبریان، زهرا و اعراب شیبانی، خدیجه. (1397). اثربخشی درمان شناختی رفتاری مبتنی بر ذهن آگاهی بر سرسختی روانشناختی دانش آموزان. کنفرانس بین المللی دستاوردهای نوین پژوهشی در علوم اجتماعی، علوم تربیتی و روانشناسی. کرج.
امیدی، عبدالله، محمدخانی، پروانه (1387). آموزش حضور ذهن به عنوان یک مداخله بالینی :مروری /مفهومی و تجربی. فصلنامه سلامت روان، 1، 29-38.
آخوندی، مریم؛ کامیابی، میترا؛صیادی، احمدرضا، زین الدینی میمند، زهرا (1399). اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر سخت رویی روانشناختی و خودکارآمدی تحصیلی دانشجویان دختر پرستاری. مجله آموزش پرستاری، 9(4 )، 1-10.
پیشگاهی، بهناز؛دانش، عصمت، سلیمی نیا، نرگس (1399). اثربخشی گروه درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی براضطراب، تاب آوری و امید به زندگی زنان مضطرب. مجله روانپرستاری،8(3)، 104-117.
چراغ پور خنکدار، رقیه (1400). اثربخشی درمان مبتنی بر ذهن آگاهی بر تاب آوری و سلامت روان مادران دارای کودک معلول ذهنی. مجله پیشرفت های نوین در روانشناسی، علوم تربیتی و آموزش و پرورش، 4(38)، 83-94.
خرمی، فرهاد؛بستان، نبی؛ یوسفی لبنی، جواد و مرادی، سید یحیی (1398). اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر تابآوری دانش آموزان. مجله پیشرفت های نوین در علوم رفتاری، ۴ (۳۲)، ۷۵-۶۱.
خضرلو، حامد؛ اکبری، مریم؛ جدیدی، هوشنگ، سینایی، بهزاد (1398). تدوین مدل علی بین ذهن آگاهی, حمایت اجتماعی, معنویت و خودکارآمدی درد با میانجیگری خوش بینی و سرسختی روان شناختی در بیماران مبتلا به سرطان. مجله روان پرستاری، 7(2 )، 75-82.
درتاج، اطهره؛ توحیدی، افسانه، تجربه کار، مهشید (1399). اثربخشی آموزش کاهش استرس مبتنی بر ذهنآگاهی بر امید تحصیلی، سرسختی تحصیلی، سازگاری تحصیلی و ذهنآگاهی. پژوهش نامه روانشناسی مثبت، 6(3)، 69-90.
دهقان منشادي، ز.بیده؛ تقوي، سید محمدرضا، دهقان منشادي، ماریه (1392). خصوصيات روان سنجي سياهه مهارت ذهن آگاهي کنتاکي. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار))، 7(25)، 27-36.
راکی، شهرزاد، نادری، فرح (1397). اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر تنظیم شناختی هیجان, انعطاف پذیری کنشی و اضطراب رقابتی ورزشکاران زن. مجله روان پرستاری، 6(6 )، 19-26.
رشیدی شیراز، آیدا (1393). اصول و مبانی ذهن آگاهی مدیتیشن قرن بیست و یکم. چاپ دوم. تهران: انتشارات ساوالان.
صدقی، پروین، چراغی، اباذر (1397). بررسی اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر بهزیستی روانشناختی و تاب آوری زنان سرپرست خانوار. خانواده پژوهی، 14(4)، 549-562.
صناعی، هاله؛ موسوی، سید علی محمد؛ مرادی، علیرضا؛ پرهون، هادی، صناعی، سولماز(1396). اثر بخشی درمان کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی بر خودکارآمدی, استرس ادراک شده و جهت گیری به زندگی زنان مبتلا به سرطان پستان. اندیشه و رفتار در روانشناسی بالینی (اندیشه و رفتار) )،11(44), 57-66.
عقیلی، سید مجتبی، میرشاهدهی، زینب السادات (1399).اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر کیفیت زندگی و سرسختی روانشناختی دختران بی سرپرست 12 تا 18 سال شهرستان گرگان. نشریه پیشرفت های نوین در روانشناسی، علوم تربیتی و آموزش و پرورش، 3(32)، 62-77.
قاسمی نژاد، محمدعلی؛ ابوالقاسمی، عباس، حاجلو، نادر، نریمانی، محمد. (1396). بررسی نقش بهزیستی روان شناختی و ذهن آگاهی در پیش بینی استحکام روانی دانشجویان ورزشکار. فرهنگ در دانشگاه اسلامی، 7(2 (پیاپی 23) )، 169-182.
کاظمی، نواب؛حسینیان، سیمین، رسول زاده، وحید (1398). اثربخشی آموزش مبتنی بر ذهن آگاهی بر تنظیم شناختی هیجان و انعطاف پذیری شناختی مادران کودکان با اختلال یادگیری ویژه. مجله توانمند سازی کودکان استثنایی، 10(3 )، 125-138.
کریمی، سمیره؛ متقی شکوفه، مرادی، افسانه (1401). اثربخشی درمان مبتنی بر ذهن آگاهی در بهبود تاب آوری و کاهش علائم بالینی نوجوانان مبتلا به اختلال استرس پس از سانحه ناشی از آزارجنسی: مطالعه تک آزمودنی. مجله مطالعات روان شناسی بالینی، 12(46)، 93-130.
کرین، ربکا (1400). شناختدرمانی میتنی بر ذهنآگاهی. (ترجمه انیس خوشلهجه صدق). تهران: انتشارات بعثت. تاریخ تالیف اثر به زبان اصلی:2004.
گلچین، ندا؛ میرهاشمی، مالک، پاشا شریفی، حسن (1400). پیش بینی پریشانی های روانشناختی ناباروری بر اساس سرسختی روانشناختی, ذهن آگاهی و نیازهای بنیادی روانشناختی در زنان و مردان نابارور. مجله مدیریت ارتقای سلامت، 10(5 )، 12-27.
میر، فاطمه؛ عبدالشاهی،مریم، شمسی پور دهکردی، پروانه (1400). تأثیر یک دوره تمرین ذهن آگاهی مبتنی بر یوگا بر سرسختی ذهنی ورزشکاران با سطوح متفاوت مهارت. ماهنامه علمی - پژوهشی طب توانبخشی،10(6)، 1214-1227.
نریمانی، محمد؛ آریاپوران، سعید؛ ابوالقاسمی، عباس، احدی، بتول.(1389). مقایسه اثربخشی آموزشهای ذهن آگاهی و تنظیم هیجان بر سلامت روان جانبازان شیمیایی. فصلنامه روانشناسی بالینی، 2(4)، 111-121.
نهنگ، علی اکبر؛ موسوی نجفی، فهیمه، محمدی، رویا (1399). تأثیر آموزش ذهن آگاهی بر خودنظم بخشی هیجانی و تاب آوری روان شناختی کودکان بدسرپرست. فصلنامه سلامت روان کودک، ۷ (۱)، ۱۰۶-۱۱۷.
نیرومندی، رامین، اکبری، مریم؛ احمدیان، حمزه، بخشی پور رودسری، عباس. (1397). نقش میانجی تابآوری در رابطه بین ذهنآگاهی و بهزیستی ذهنی بیماران دیابتی شهرستان بناب در سال ۱۳۹۷: یک مطالعه توصیفی. مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 19(۸)، ۷۷۳-۷۹۰.