چگونه توانستم پرخاشگری را در کلاس برطرف کنم (اقدام پژوهی)

شيوع پرخاشگرى در ميان نوجوانان، موجب نگرانى بسيارى از خانواده ها، اوليا، مربيان و مسؤولان كشور است. گسترش روزافزون اين نابهنجارى رفتارى بر زندگى فردى و اجتماعى انسان ها تأثيرات منفى گذاشته و آرامش و احساس ايمنى را مورد تهديد قرار مى دهد. البته توجه به اين نكته ضرورى است كه رفتار پرخاشگرانه هميشه نامطلوب نيست، بلكه داراى حكمت هايى از جمله دفاع و دفع خطراتى است كه بقا و ادامه زندگى را تهديد مى كند، ولى اگر مهار نشود و به راه هاى صحيح هدايت نگردد، همين ابزار دفاعى موجب آسيب هاى جبران ناپذيرى مى شود. در این اقدام پژوهی هدف این بود که بتوانم پرخاشگری لیلا را در کلاس برطرف کنم. بنابراین بنده که معلم پایه هفتم بودم با کمک مدیر و مشاور و با دعوت از اولیای دانش آموز و طی چندین جلسه بحث و گفتگو، و همچنین از طریق مطالعه پرونده تحصیلی، و ریشه­یابی علل پرخاشگری و در نهایت دادن راه حل توانستم پرخاشگری دانش آموزم را حد زیادی برطرف کنم و بهاین نتیجه رسیدم که استفاده از اصول یادگیری و اصلاح رفتار توصیه می شود که این کار حتما با مطالعه و دانش کافی صورت بگیرد چه در صورتی که این اصول به طور ناقص اجرا شود می تواند باعث بدتر شدن اوضاع و مشکل شود.

همچنین می توانید محصولات مشابه زیر را نیز خریداری کنید:

چگونه توانستم بی انگیزگی دانش آموزان را به درس تاریخ برطرف کنم

چگونه توانستم مشکلات جمع شانه ای دانش آموزان پایه اول را بهبود بخشم

اقدام پژوهی چگونه توانستم در دانش آموزانم حفظ محیط زیست و صرفه جویی در منابع آب را نهادینه کنم

چگونه توانستم مفهوم جمع و الگویابی ریاضی را به دانش آموزان پایه ی دوم آموزش دهم؟

چگونه توانستم بی انگیزگی دانش آموزان را به درس تاریخ برطرف کنم

چگونه توانستم تاثیر آموزش مجازی را بر عملکرد تحصیلی دانش آموزانم را در دوران کرونا بهبود بخشم

چگونه تواستم مشکل ناسازگاری دانش آموزام را در کلاس برطرف سازم

حل مشکل املا و توانایی جانشین کردن صحیح نوشتاری حروف در دانش آموزم

چگونه می توانم دانش آموزان را به نمازخواندن علاقه مند کنم؟

بررسی موانع اقدام پژوهی از دیدگاه معلمان مرد و زن مقطع ابتدایی