حاجی آقا نژاد، یاسر؛ زارع نیستانک ،محمد؛ داداشی، مهدی. رابطه خلاقیت و هوش اجتماعی در دانشجویان دانشگاههای علامه طباطبایی و شهید بهشتی. علوم مراقبتی نظامی. ۱۳۹۸; جلد ۶ ، شماره(۱) :۶۸-۶۱
خالق خواه، علی ؛ شیخ الاسلامی، علی ؛رضایی شریف، علی ؛ پیرقلی کیوی، معصومه(1398). رابطه بین هوش اجتماعی و خودکارآمدی با سبک حل مسالهی خلاق دانشآموزان، ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، شماره1، 185-209.
سروستان، نرگس و عزیزی نژاد، حسین (1395). بررسی رابطه هوش اجتماعی با خلاقیت و مهارت های کارآفرینانه کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان خوزستان. فصلنامه رویکردهای نوین در روانشناسی، 1(1).
صبری، مصطفی؛ البرزی، محبوبه.، و بهرامی، محمود. (1392). رابطه الگوهای ارتباطی خانواده, هوش هیجانی و خلاقیت هیجانی در دانش آموزان دبیرستانی. اندیشه های نوین تربیتی, 9(2), 35-63.
طباطبايي، زهرا؛ اوجي نژاد، احمدرضا و قلتاش، عباس (1394). رابطه هوش اجتماعي با مهارتهای کارآفريني و خلاقيت دانشآموزان هنرستانهای شهر شيراز. رهيافتي نو در مديريت آموزشي، 6(1)، 101-85.
قربانی، مهناز و شاهی، یوسف (1396). سرسختی روانشناختی با خلاقیت و تفکر انتقادی در دانشآموزان دختر مقطع متوسطه دوره دوم، هشتمین کنفرانس بین المللی حسابداری و مدیریت و پنجمین کنفرانس کارآفرینی و نوآوریهای باز، تهران
مقدسی, محمد مهدی, علی بیگی, نگین. (1399). تحلیل رابطه بین هوش هیجانی ، هوش معنوی دانشجویان و نظریه خلاقیت گیلفورد در فضاهای آموزشی (مورد کاوی: دانشجویان رشته معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه). ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی, 10(3), 1-16.
منجزی، عزت اله؛ هارون رشیدی، همایون و کاظمیان مقدم، کبری. (1400). رابطه الگوهای ارتباطی خانواده با نگرش به خلاقیت: میانجیگری سرزندگی تحصیلی در دانشآموزان. تفکر و کودک، 12(2)، 320-301.
مهدوی نجم آبادی، زهرا؛ ارجمندنیا، علی اکبر؛ پوشنه، کامبیز؛ نویسنده مسئول : کدیور، پروین(1399). بررسی رابطه پردازش دیداری فضایی و حافظه فعال با خلاقیت و اضطراب ریاضی : نقش میانجیگری خودکارآمدی ریاضی و هوش اجتماعی، ابتکار و خلاقیت در علوم انسانی، شماره 4، 1-34.
Alzoubi, A. M. A., Al. Qudah, M. F., Albursan, I. S., Bakhiet, S. F. A., & Alfnan, A. A. (2021). The Predictive Ability of Emotional Creativity in Creative Performance Among University Students. SAGE Open, 11(2), 21582440211008876.
Glăveanu, V. P. (2018). Educating which creativity?. Thinking Skills and Creativity, 27, 25-32.
González-Zamar, M. D., & Abad-Segura, E. (2021). Emotional creativity in art education: An exploratory analysis and research trends. International Journal of Environmental Research and Public Health, 18(12), 6209.
Hannush, M. J. (2021). Creativity: The Capacity for Creativity and Creative Living. In Markers of Psychosocial Maturation (pp. 113-128). Palgrave Macmillan, Cham.
Kettler, T., Lamb, K. N., & Mullet, D. R. (2021). Developing creativity in the classroom: Learning and innovation for 21st-century schools. Routledge.
Kuška, M., Trnka, R., Mana, J., & Nikolai, T. (2020). Emotional creativity: A meta-analysis and integrative review. Creativity Research Journal, 32(2), 151-160.
López-Martínez, O., & Lorca Garrido, A. J. (2021). Specific Domains of Creativity and Their Relationship with Intelligence: A Study in Primary Education. Sustainability, 13(8), 4228.
Nazir, S. (2020). Creativity in Schools: A 21st Century Need. The Pakistan Development Review, 59(2), 311-320.
Orkibi, H., & Ram-Vlasov, N. (2019). Linking trauma to posttraumatic growth and mental health through emotional and cognitive creativity. Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts, 13(4), 416.
Rahim, M. A. (2014). A structural equations model of leaders' social intelligence and creative performance. Creativity and Innovation Management, 23(1), 44-56.
Rhoads, B. A. (2012). Artistic creativity and mental health: relationships among creavity, mood, and hardiness in visual artists. Chestnut Hill College.
Richardson, C., & Mishra, P. (2018). Learning environments that support student creativity: Developing the SCALE. Thinking skills and creativity, 27, 45-54.
Starko, A. J. (2017). Creativity in the classroom: Schools of curious delight. Routledge.
Trnka, R., Cabelkova, I., Kuška, M., & Nikolai, T. (2019). Cognitive decline influences emotional creativity in the elderly. Creativity Research Journal, 31(1), 93-101.
Zhai, H. K., Li, Q., Hu, Y. X., Cui, Y. X., Wei, X. W., & Zhou, X. (2021). Emotional creativity improves posttraumatic growth and mental health during the COVID-19 pandemic. Frontiers in Psychology, 12, 600798.