مبانی نظری ادراک از شیوه های سبز

یافتن بازارهای سبز، ساخت محصولات سبز و مشارکت دادن سهامداران، همگی بخشی از شیوه­های سبز هستند (نارولا و دزور[1]، 2016). بسیاری از کسب و کارها برای بهبود دوام بلندمدت خود درحال سرمایه­گذاری در فناوری سبز پیشرفته و استفاده از مدیریت منابع انسانی سبز، زنجیره تأمین سبز، نوآوری سبز و استراتژی­های بازاریابی سبز هستند (الرجا[2] و همکاران، 2022). درحالیکه شیوه­های سبز توجه زیادی را از سوی کسب و کارها و گروه­های دیگر به خود جلب کرده است، مصرف­کنندگان کمتر به آن توجه کرده­اند. افزایش اخیر در پوشش رسانه­های و فعالیت در مورد گرمایش جهانی، تغییرات آب و هوایی و پایداری نشان­دهنده درک روزافزوت اهمیت شیوه­های سبز نه تنها در اقتصادهای توسعه یافته بلکه در اقتصادهای درحال ظهور است. همان­طور که مشتریان نسبت به محیط زیست آگاه­تر می­شوند و تقاضاهای آنان برای محصولات و خدمات سازگار با محیط زیست افزایش پیدا می­کند، بسیاری از متخصصان صنعت درحالی­که در تلاش برای تقویت تعهد تجاری خود به پایدرای هستند، در توسعه و ترویج محصولات و خدمات پایدار از نظر زیست محیطی درگیر شده­اند. شیوه­های سبز شرکت­ها را قادر می­سازد تا در هزینه­های عملیاتی بلندمدت صرفه­جویی کنند و در عین حال مزیت رقابتی را با توسعه یا افزایش تصویر و شهرت مثبت به دست آورند. براساس نظرسنجی انجام شده توسط محققانريال دو سوم مدیران مالی در 100 شرکت خرده­فروشی برتر نشان دادند که بزرگترین انگیزه آن­ها برای دنبال کردن شیوه­های طرفدار محیط زیست بهبود تصویر شرکت است که شرکت­ها را قادر می­سازد تا روابط خود را با مشتریان برقرار کنند و آن را حفظ نمایند (آگراوال[3] و همکاران، 2023).

 


[1] . Narula & Desore

[2] . Alraja

[3] . Agrawal

همچنین می توانید از فایلهای مشابه زیر دیدن فرمائید:

مبانی نظری گردشگری ورزشی سبز

مبانی نظری بازاریابی سبز در ورزش

مبانی نظری ادراک از اثر بخشی سبز

مبانی نظری ادراک از تصویر سبز

مبانی نظری رفتار سبز کارکنان