یافتن بازارهای سبز، ساخت محصولات سبز و مشارکت دادن سهامداران، همگی بخشی از شیوههای سبز هستند (نارولا و دزور[1]، 2016). بسیاری از کسب و کارها برای بهبود دوام بلندمدت خود درحال سرمایهگذاری در فناوری سبز پیشرفته و استفاده از مدیریت منابع انسانی سبز، زنجیره تأمین سبز، نوآوری سبز و استراتژیهای بازاریابی سبز هستند (الرجا[2] و همکاران، 2022). درحالیکه شیوههای سبز توجه زیادی را از سوی کسب و کارها و گروههای دیگر به خود جلب کرده است، مصرفکنندگان کمتر به آن توجه کردهاند. افزایش اخیر در پوشش رسانههای و فعالیت در مورد گرمایش جهانی، تغییرات آب و هوایی و پایداری نشاندهنده درک روزافزوت اهمیت شیوههای سبز نه تنها در اقتصادهای توسعه یافته بلکه در اقتصادهای درحال ظهور است. همانطور که مشتریان نسبت به محیط زیست آگاهتر میشوند و تقاضاهای آنان برای محصولات و خدمات سازگار با محیط زیست افزایش پیدا میکند، بسیاری از متخصصان صنعت درحالیکه در تلاش برای تقویت تعهد تجاری خود به پایدرای هستند، در توسعه و ترویج محصولات و خدمات پایدار از نظر زیست محیطی درگیر شدهاند. شیوههای سبز شرکتها را قادر میسازد تا در هزینههای عملیاتی بلندمدت صرفهجویی کنند و در عین حال مزیت رقابتی را با توسعه یا افزایش تصویر و شهرت مثبت به دست آورند. براساس نظرسنجی انجام شده توسط محققانريال دو سوم مدیران مالی در 100 شرکت خردهفروشی برتر نشان دادند که بزرگترین انگیزه آنها برای دنبال کردن شیوههای طرفدار محیط زیست بهبود تصویر شرکت است که شرکتها را قادر میسازد تا روابط خود را با مشتریان برقرار کنند و آن را حفظ نمایند (آگراوال[3] و همکاران، 2023).
[1] . Narula & Desore
[2] . Alraja
[3] . Agrawal
همچنین می توانید از فایلهای مشابه زیر دیدن فرمائید:
مبانی نظری بازاریابی سبز در ورزش