مبانی نظری ادراک از تصویر سبز

تصویر برند در زمره مفاهیم برتر در زمینه بازاریابی در نظر گرفته می شود و به عنوان ادراک برند از سوی مصرف کنندگان شناخته می شود که توسط انجمن های تجاری در حافظه مصرف کنندگان نشان داده می شود. یک تصویر تجاری مثبت یک دارایی است زیرا بر ادراک مشتری در مورد ارتباطات و عملیات شرکت تأثیر می گذارد. تصویر برند به دلیل قدرت خود در تحت تأثیر قرار دادن درک مشتری در مورد کالاها / خدمات ارائه شده ، به عنوان یک متغیر اساسی پذیرفته می شود که بر فعالیت های بازاریابی تأثیر می گذارد. (ابدلالم و رشید[1]، 2018)

تصویر برند مجموعه برداشت ها و تصوراتی است که از کل موجودیت یک برند (از جمله کیفیت و نقاط ضعف و قوت) چه براساس واقعیت و چه براساس برداشت ذهنی در ذهن مخاطبان برند شکل گرفته است. تصویر برند در طول زمان براساس کمپین های تبلیغاتی و عرضه محصول در ذهن مشتریان شکل می گیرد و از ثبات نسبی برخوردار است و با تجربه ای که مشتریان از محصولات شرکت به دست می آورند تثبیت می شود. تصویر برند با گذر زمان به دست می آید و به راحتی عوض نمی شود. (رحمتی غفرانی و شریفی دوستکوهی، 1396). تصویر ذهنی برند نشان دهنده طرز فکر مشتریان در مورد یک برند و به طور کلی ادراک از یک برند در اذهان مشتریان است. تصویر ذهنی برند در طول زمان شکل می گیرد (موسایی خراسانی، 1398). مشتریان بر مبنای تعاملات خود و تجربه خود از برند تصویری را شکل می دهند، این تعاملات ممکن است به طرق مختلفی شکل بگیرند و لزوما فرایند خرید یا استفاده از محصول یا خدمت را شامل نمی شوند. مصرف­کنندگان سبز در دهه 1990 ظاهر شدند زیرا مردم متوجه خطرات تخریب طبیعت شده بودند. این پدیده را می­توان در رفتار مصرف­کننده یافت. مصرف­کنندگان در مورد مشکلات زیست­محیطی از جمله گرم شدن کره زمین و تخریب زیستگاه نگران هستند و بنابراین سعی می­کنند محصولات سازگار با محیط زیست را خریداری نمایند. یعنی شرکت­ها برای برآوردن نیازهای محیطی مشتریان ضروری هستند (هوآنگ و لیو[2]، 2019).

 


[1] . Abdulalem and Rashid

[2] . Hwang & Lyu

 

همچنین می توانید فایل مشابه زیر را نیز خریداری کنید:

مبانی نظری ادراک از شیوه های سبز

مبانی نظری بازاریابی سبز در ورزش

مبانی نظری گردشگری ورزشی سبز

مبانی نظری ادراک از اثر بخشی سبز

مبانی نظری رفتار سبز کارکنان