امروزه سازمان ها در موقعیت های پیچیدهتر و پویاتر کار می کنند. سازمان ها باید قابلیتهای قوی برای مرتبط ماندن و رقابت در بازار رقابتی داشته باشند. جهانی شدن، پیشرفت های تکنولوژیکی و افزایش رقابت، موانع بزرگی را برای شرکتها در سراسر جهان ایجاد کرده است. (خطیجه[1]، 2023). این بر نحوه اداره سازمان ها تأثیر میگذارد. سازمان ها باید با توجه به محیط کسب و کار در حال تغییر و آگاهی از ارزشهای سازمانی، نحوه دستیابی به اهداف خود را به دقت برنامهریزی کنند. هنگامیکه یک کسب و کار اهداف و مقاصد خود را مشخص میکند، فرآیندهای مناسب مورد نیاز است. برای دستیابی به این اهداف، رویکردی منضبط در اجرای تاکتیکهای مؤثر مورد نیاز است. درعین حال، شرکتها باید بتوانند با تغییرات محیط کسب و کار سازگار شوند. برای غلبه بر این دشواری، شرکتها باید بتوانند منابع انسانی را در داخل جذب، حفظ و مدیریت کنند تا به اهداف و استراتژیهای خود و انگیزه سازمان ها برای دستیابی به کارایی پایدار.دست یابند. اما این عناصر در تضاد با برنامههای سازمان، مشکلات جدیدی را در انجام وظایف عملیاتی آن ایجاد میکند. با این حال، پیشرفتهای فنی و افزایش درک، منابع مصنوعی را بهطور گسترده ای در دسترس قرار داده است. (مجید[2] و همکاران، 2023). مسئله کنونی جهانی ایجاد تعادل بین پایداری منابع و توسعه اقتصادی است. از سوی دیگر، سپتیانا و همکاران (2023) استدلال کرد که منابع انسانی نیز نقش عمده ای در ساختار سازمانی دارد. این عامل براساس علایق، نیازها و اجرای مدیریت کارآمد منابع انسانی بنا شده است. این مهم برای حمایت از استراتژی های اجرا شده برای افزایش رقابت در بازار جهانی و کمک به ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان است. علاوه براین، این منابع بخشی از دارایی های شرکت است که به ایجاد مزیت رقابتی کمک می کند و امکان دستیابی به بهترین عملکرد را فراهم میکند. رقابت تجاری فرآیندی است که طی آن کسبوکارها مجبور میشوند با ارائه محصولات و خدمات متنوعتر با قیمتهای پایینتر کارآمدتر شوند (سپتیانا[3] و همکاران، 2023).
تنها زمانیکه دو یا چند شرکت محصولات یا خدمات را به مصرف کنندگان در بازار ارائه میکنند، رقابت ایجاد میشود. در مواجهه با رقابت تجاری قوی، مدیریت تدارکات اسلامی باید راههای مبتکرانه و تخیلی برای پیروزی ابداع کند. توسعه اقتصاد یک کشور به طور غیرمستقیم باعث افزایش خواستههای مردم اعم از تقاضای مصرفی و تولیدی خواهد شد. بنابراین دولت باید بتواند خود را با شرایط فعلی و آینده سازگار کند. این تأثیر قابل توجهی بر مشاغلی دارد که سعی در رقابت در اقتصاد دیجیتال امروزی دارند. موفقیت یک کشور در آموزش نسل بعدی خود، اعتماد آن را در استفاده از پیشرفتهای ارتباطات و فناوری اطلاعات در آینده افزایش خواهد داد. تلاش بسیاری از کشورها برای آموزش مراکز جوانان خود در زمینه تغییرات در فناوری اطلاعات و ارتباطات. (مجید و همکاران، 2023).
[1] . Khotijah
[2] . Madjid
[3] . Septiana