احمدیان، مینا، ملکی، حسن، اسکندری، حسین، موسی پور ، نعمت الله، صادقی، علیرضا(1401). شناسایی و تبیین مشکلات ارتباط میان- فردی و اجتماعی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی شهر تهران از دیدگاه معلمان. فصلنامه علمی - پژوهشی تعلیم و تربیت؛ ۳۸ (۱) :۹-۲۶
ازاد، عباس(۱۴۰۲).روابط بین فردی: اصول و مهارت های ارتباطی در روابط میان فردی.ناشر: تیماس (وابسته به موسسه فرهنگی هنری دین و معنویت آل یاسین).
برزگربفرويي، مهدی، ويسكرمي، حسنعلی، برزگر بفرويي،کاظم (1399)، مطالعات روانشناسي تربيتي، 17(39)، 1-22 .
حبیبیداویجانی،راهله، محمدیکلان، مریم، رجبی،محسن(۱۴۰۰).خودپنداره تحصیلی، خلاقیت و مهارتهای زندگی اجتماعی در دانشآموزان. انتشارات نایاب،اردبیل.
حسین پور،زهرا،خسروجاوید، مهناز، کافی، موسی. (1401). تاثیر آموزش مهارتهای ارتباطی بر خودکارآمدی و اضطراب اجتماعی دانش آموزان. روان شناسی مدرسه و آموزشگاه, 11(2), 39-50. doi: 10.22098/jsp.2022.1701
دریانی، فاطمه، منصوریه ، نسرین، باباپور، جلیل (1397). بررسی تاثیر آموزش مهارتهای ارتباطی بر میزان پرخاشگری و جرات مندی دانش آموزان ششم ابتدایی، نشریه رویش روان شناسی، 7(9)، 167-178. magiran.com/p1913369
راثی، الهه (1396). رابطۀ کارکردهای اجرایی با تعاملات اجتماعی و ارتباطی در کودکان دارای اتیسم با عملکرد بالا. پایاننامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی.
رنجبر، رنجبر (1398). رابطه هوش عاطفی، خوداثربخشی، خودارزشمندی و نشاط روانی با تعامل اجتماعی دانش آموزان، نشریه پیشرفت های نوین در روانشناسی، علوم تربیتی و آموزش و پرورش، 2(16)،41-26. magiran.com/p2038317
علیزاده، سعید ، فرامرزی، محبوبه(۱۳۹۴).تاثیر آموزش مهارتهای جرات مندی بر جرات و سازگاری اجتماعی دانش اموزان کمرو،اولین کنفرانس بین المللی روانشناسی و علوم تربیتی،شیراز،https://civilica.com/doc/460268
فرامرزی، سالار، عباسی، سعید، غلامی، مرضیه،وهابی، رویا سادات، پور صدوقی، ابوالفضل. (1399). تأثیر تمرینات یکپارچگیحسی بر تعاملات اجتماعی و رفتارهای کلیشهای کودکان با اختلال طیف اتیسم. پژوهش های علوم شناختی و رفتاری, 10(2), 71-82. doi: 10.22108/cbs.2021.128209.1520
قدوسیان، بتول؛ شریفی، طیبه؛ چرامی، مریم,، جاجرمی، محمود (1401). مقایسه اثربخشی آموزش ارتباط مؤثر و تفکر انتقادی بر خودتنظیمی هیجانی و اضطراب اجتماعی دانشآموزان دختر دوره دوم متوسطه شهرستان بجنورد در سال 1398. سلامت جامعه, 16(2), 24-35. doi: 10.22123/chj.2022.272025.1671
کرد،فاطمه(۱۴۰۰).مهارتهای ارتباطی و فردی؛ هنر زندگی.انتشارات:دلوان.
موسوی، سیدعرفان(1392)، نقش تلفن همراه در تعاملات میان فردی و ارتباطات اجتماعی(مطالعه موردی شهروندان کرج)، پایان نامه کارشناسی ارشد علوم اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل.
میر غفوریان، زینب السادات(۱۴۰۱). مهارت ارتباط موثر و روابط بین فردی. انتشارات :پرنده.
نظری، لیلی ،نظری، زهرا(۱۴۰۲). بررسی اثربخشی تکنیک جرات ورزی در تعامل اجتماعی،پنجمین همایش ملی پژوهش های حرفه ای در روانشناسی و مشاوره با رویکرد ازنگاه معلم،https://civilica.com/doc/1759290
Afifi, S., & Suparno, B. A. (2023). Principles of Interpersonal Communication in Islam: A Theoretical Framework.
Dortch, I. (2024). Digital Communications at Culdesac: A Four-Frame Analysis to Maximize Creativity and Minimize Friction.
Faulkner, S. L. (Ed.). (2021). Inside relationships: Critical creative case studies in interpersonal communication. Routledge.
Hargie, O. (2021). Skilled interpersonal communication: Research, theory and practice. Routledge.
Hu ,D., Zhai C., Yan ,Z.(2023).Do social interactions foster household entrepreneurship? Evidence from online and offline data from China Family Panel Studies.Cina Economic Review, 79, 101965.https://doi.org/10.1016/j.chieco.2023.101965.
Koroleva, N. (2024). Interpersonal Communication Skills. https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2023101227350
Lai, F., Wang, L., Zhang, J., Shan, S., Chen, J., & Tian, L. (2023). Relationship between social media use and social anxiety in college students: Mediation effect of communication capacity. International journal of environmental research and public health, 20(4), 3657.
Smith, T. L., Tague-Busler, M., & Herbig, S. (2020). The key to survival: Interpersonal communication. Waveland Press.
Solomon, D., & Theiss, J. (2022). Interpersonal communication: Putting theory into practice. Routledge.
Su, H., Ma,H., Wang,C.(2023).Effects of soundscape on Chinese children's social interaction measuredbyselfreportedbehavioralexpectations.AppliedAcoustics207,109350.https://doi.org/10.1016/j.apacoust.2023.109350
Vatankhah ,H. Daryabari , D., Ghadami, V., Naderifar,N.(2013).The Effectiveness of Communication Skills Training on Self-concept, Self-esteem and Assertiveness of Female Students in Guidance School in Rasht.Procedia - Social and BehavioralSciences,84,885889.https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.667
Wasike,B.(2023).The influencer sent me! Examining how social media influencers affect social media engagement, social self-efficacy, knowledge acquisition, and social interaction.Telematics and Informatics Reports 10, 100056.https://doi.org/10.1016/j.teler.2023.100056
Wen Chen , H.,Chieh Wu , J.,No Kang ,Y., Jui Chiu ,Y., H. Hu,S..(2023).Assertive communication training for nurses to speak up in cases of medical errors: A systematic review and meta-analysis.Nurse Education ,126,Page 105831.https://doi.org/10.1016/j.nedt.2023.105831
Xue , P., Kong ,F., Y., Song , Liu ,J.(2023).Neural correlates of social interaction anxiety and their relation to emotional intelligence: A resting-state fMRI study.Neuroscience Letters, 818(1), 137475.https://doi.org/10.1016/j.neulet.2023.137475
Yao Mao , S.,Man Chiu,H. , Ting Yu ,Y.,Lin Chen,K.(2023).The associations of theory of mind with both general and theory-of-mind-related social interaction in children with autism spectrum disorder.ResearchinAutismSpectrumDisorders,102,102107.https://doi.org/10.1016/j.rasd.2023.102107.