احمدیان، زکریا؛ عزیزی تراب، زهرا، عزیزی، معصومه. (1399). پیش بینی خود گردانی تحصیلی دانشآموزان بر اساس خودپنداره(مثبت و منفی) و سبک زندگی خانواده. فصلنامه روان شناسی تحلیلی شناختی, 11(42), 41-56.
اسکندری،صدیقه(۱۴۰۱).رابطه خودپنداره تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی با عملکرد تحصیلی دانشآموزان. انتشارات :
پیغامی، نگار؛ (۱۴۰۰).اثر بخشی اموزش فنون طرحواره درمانی بر اضطراب امتحان و خود پنداری دانش آموزان دارای افت تحصیلی. پایان نامه کارشناسی ارشد، رشته روانشناسی بالینی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب.
جرجندی رحمت ابادی، علیرضا،جرجندی رحمت ابادی، زهرا،دستوری،فاطمه، فضیلت پور,،مسعود (1394). اثربخشی گشتالت درمانی گروهی بر ابراز وجود و خود پنداره دانشجویان پزشکی. دستاوردهای روانشناسی بالینی, 1(4), 1-14. doi: 10.22055/jacp.2017.12534
حبیبیداویجانی،راهله، محمدیکلان، مریم، رجبی،محسن(۱۴۰۰).خودپنداره تحصیلی، خلاقیت و مهارتهای زندگی اجتماعی در دانشآموزان. انتشارات نایاب،اردبیل.
راست روشن طبیبی، آناهیتا، محمدی، عیسی. (1398). نقش نگرشهای ناکارآمد و خودپنداره تحصیلی در پیش بینی اضطراب امتحان دانشآموزان. روان شناسی مدرسه و آموزشگاه، 8(4)، 91-77.. doi: 10.22098/jsp.2020.866
رنجبر، رنجبر (1398). رابطه هوش عاطفی، خوداثربخشی، خودارزشمندی و نشاط روانی با تعامل اجتماعی دانش آموزان، نشریه پیشرفت های نوین در روانشناسی، علوم تربیتی و آموزش و پرورش، 2(16)،41-26. magiran.com/p2038317
غفاریان، حدیثه، خیاطان، فلور. (1397). تاثیر آموزش درمان مبتنی بر شفقت بر خودپنداره و ابراز وجود دانش آموزان دختر دوره اول دبیرستان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 19(1 (پیاپی 71) )، 26-36. SID. https://sid.ir/paper/163819/fa
فخرایی راد، ویدا ، علیزاده موسوی، سیدابراهیم(۱۳۹۵). اثر بخشی آموزش مهارت ابراز وجود و حل مساله بر خودپنداره دانش آموزان،چهارمین همایش ملی مشاوره و سلامت روان،قوچان،https://civilica.com/doc/620843
فولادچنگ، محبوبه، سبزی، ندا، صفری، هاجر(۱۳۹۹). تأثیر آموزش مهارت های جرئتورزی بر احساس خودکارآمدپنداری دانش آموزان. فصلنامه سلامت روان کودک; ۷ (۱)204-193.
کشت ورزی کندازی،احسان(۱۴۰۱).تبیین علّی تحصیلگریزی دانشآموزان بر اساس ذهنآگاهی و خودپنداره تحصیلی.رساله دکتری روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
محمدی،فاطمه(۱۳۹۵). رابطه بین خودپنداره با خود تنظیمی، انگیزه ی پیشرفت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
ملاحی، فاطمه، تعبدی، میمنت (1398). بررسی خودپنداره تحصیلی در رابطه با امید به تحصیل دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول. مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد, 62(ویژه (روانشناسی)), 507-517. doi: 10.22038/mjms.2019.15344
ملاحی،فاطمه(۱۳۹۹).بررسی خودپنداره تحصیلی در رابطه با امید به تحصیل دانش آموزان دختر مقطع متوسطه اول. پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز
ملکیان،نرجس(۱۴۰).رابطه جهت گیری هدف و خودپنداره تحصیلی با اشتیاق به مدرسه با نقش میانجی پایستگی تحصیلی دانش آموزان. پایان نامه کارشناسی ارشد علوم تربیتی ، دانشگاه آزاد اسلامی است واحد تنکابن.
میر اکبر زاده زینب(۱۴۰۰).رابطه کیفیت زندگی در مدرسه با خودپنداره تحصیلی، بهزیستی روانشناختی و اشتیاق تحصیلی. موسسه اندیشه کامیاب ایرانیان.
هارونی، بهنوش، خوش اخلاق، حسن(1402).نقش واسطه ای شفقت به خود در رابطه خودپنداره و تصویر بدنی با اضطراب اجتماعی دانشجویان دختر دانشگاه صنعتی اصفهان. پژوهش های میان رشته ای زنان، 4(1)،79-67. 20.1001.1.27831175.1401.4.1.4.0
یعقوبی، ابوالقاسم، کولیوند، سحر، کردنوقابی، رسول،رشید، خسرو. (1401). تأثیر آموزش مهارتهای جرأتورزی بر خودپنداره تحصیلی دانشآموزان مبتلا به اختلالهای یادگیری ویژه با احساستعلق بالا و پایین به مدرسه. توانمندسازی کودکان اشتثنایی، 13(2)، 53-44.
E. Hausen ,J., Möller ,J., Greiff ,S., Niepel, C.(2023).Morningness and state academic self-concept in students: Do early birds experience themselves as more competent in daily school life?.ContemporaryEducationalPsychology74,102199.https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2023.102199.
Fleischmann, M., Hübner ,N., Nagengast, B., Trautwein ,U.(2023).The dark side of detracking: Mixed-ability classrooms negatively affect the academic self-concept of students with low academicachievement.LearningandInstruction,86,101753.https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2023.101753
GATUNDU, G. W. (2023). INFLUENCE OF SCHOOL ENVIRONMENT ON ACADEMIC SELF-CONCEPT AMONG PRIMARY SCHOOL PUPILS IN INFORMAL SETTLEMENTS OF KIBRA SUB-COUNTY, NAIROBI COUNTY, KENYA (Doctoral dissertation).
Lievense MA , P., Stefania Vacaru MA ,V., Kruithof MA Y.,, Bronzewijker BA , N., Doeve BA , M., Sophia Sterkenburg,P.(2021).Effectiveness of a serious game on the self-concept of childrenwithvisualimpairments:Arandomizedcontrolledtrial.DisabilityandHealthJournal,14(2),10101.https://doi.org/10.1016/j.dhjo.2020.10101
Miyagawa, Y. (2024). Self-compassion and self-expression in the face of relational issues: A mediating role of self-concept clarity.
Mokwelu, O. B., Etele, A. V., Nwanna, U. C., & Ogben, O. L. (2024). EXPLORING THE PSYCHO-SOCIAL DYNAMICS: EXAMINING THE EFFECT OF ASSERTIVENESS TECHNIQUE ON LOW ACADEMIC SELF-CONCEPT AMONG SECONDARY SCHOOL STUDENTS. EPRA International Journal of Multidisciplinary Research (IJMR), 10(3), 187-192.
overlay Yang P., Xia ,Z.(2023).Perceived discrimination and academic self-concept among left-behind children in China: The role of school belonging and classroom composition.Children and Youth Services Review, 155, 107294.https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2023.107294
vanderWesthuizen, L., Niepel ,C, Greiff, S., Fischbach ,A., Arens ,A K.(2023).The big-fish-little-pond effect on academic self-concept and interest in first- and third-grade students.Learning and Instruction 87, 101802.https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2023.101802.
Vatankhah ,H. Daryabari , D., Ghadami, V., Naderifar,N.(2013).The Effectiveness of Communication Skills Training on Self-concept, Self-esteem and Assertiveness of Female Students in Guidance School in Rasht.Procedia - Social and BehavioralSciences,84,885889.https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.667
Vu, A. (2024). 19 THE DIASPORIC INTELLECTUAL SELF-CONCEPT The case of Vietnamese intellectuals in North America Anna Vu. Routledge Handbook of the Vietnamese Diaspora, 343.
Wang, N. (2024). How does basic psychological needs satisfaction contribute to EFL learners’ achievement and positive emotions? The mediating role of L2 self-concept. System, 123, 103340.
Yoshida, R. (2024). Self-Concept in Foreign Language Learning: A Longitudinal Study of Japanese Language Learners. Taylor & Francis.
Zhang, H. (2024). Psychological wellbeing in Chinese university students: insights into the influences of academic self-concept, teacher support, and student engagement. Frontiers in Psychology, 14, 1336682.