احمدی،مسعود(۱۴۰۲).اثربخشی برنامه آموزشی ابراز وجود بر تابآوری و نشانههای بالینی دانشآموزان دارای علائم اختلال اضطراب فراگیر. رساله دکتری روانشناسی تربیتی.دانشگاه آزاد اسلامی و واحد تهران مرکزی.
آزاداندیش، مرضیه ، نجاتی، زهرا ، باقری شیخانگفشه، فرزین(1398). مقایسه نشاط ذهنی و ابراز وجود در دانش آموزان با و بدون ناتوانی یادگیری،اولین کنفرانس ملی کودکان استثنایی از منظر روانشناسی تربیتی، علوم شناختی و آسیب شناختی،اهواز،https://civilica.com/doc/981982
ایگرت، مکس ای(۱۴۰۱). جسارت ابراز وجود.مترجم:آرش نصیرزاده، حسین علیان.انتشارات: فرنام. سال تألیف اثر به زبان اصلی(1999).
بیشاب،سو(۱۴۰۱).پرورش ابراز وجود، ترجمه مجتبی دلیر و فرزانه رسانه. انتشارات ارجمند.سال تألیف اثر به زبان اصلی (2006).
جرجندی رحمت ابادی، علیرضا،جرجندی رحمت ابادی، زهرا،دستوری،فاطمه، فضیلت پور,،مسعود (1394). اثربخشی گشتالت درمانی گروهی بر ابراز وجود و خود پنداره دانشجویان پزشکی. دستاوردهای روانشناسی بالینی, 1(4), 1-14. doi: 10.22055/jacp.2017.12534
رزمجویی، محبوبه(۱۳۹۲).نقش واسطهگری ابراز وجود برای تنظیم شناختی هیجان و سازگاری زناشویی.پایان نامه کارشناسی ارشد،مشاوره خانواده، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
رشیدزاده، عبداله، فتحی آذر، اسکندر، هاشمی نصرت آباد، تورج. (1390). بررسی تاثیر آموزش ابراز وجود بر مولفه های مهارت های اجتماعی دانش آموزان دختر مقطع پیش دانشگاهی. مطالعات روانشناسی تربیتی، 8(13)، 57-72. SID. https://sid.ir/paper/188704/fa
شیبانی،ثریا(۱۴۰۰). اثربخشی آموزش مهارت ابراز وجود بر خودکارآمدی و تمایزیافتگی دختران در شرف ازدواج تحت حمایت بهزیستی، شهرستان شوش، سال ۱۳۹۷.پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول.
غفاریان، حدیثه، خیاطان، فلور. (1397). تاثیر آموزش درمان مبتنی بر شفقت بر خودپنداره و ابراز وجود دانش آموزان دختر دوره اول دبیرستان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 19(1 (پیاپی 71) )، 26-36. SID. https://sid.ir/paper/163819/fa
فخرایی راد، ویدا ، علیزاده موسوی، سیدابراهیم(۱۳۹۵). اثر بخشی آموزش مهارت ابراز وجود و حل مساله بر خودپنداره دانش آموزان،چهارمین همایش ملی مشاوره و سلامت روان،قوچان،https://civilica.com/doc/620843
قزوینه، جمشید، جدیدی، هوشنگ، تقوائی نیا ، علی، مروتی، ذکرالله(1401). اثربخشی بسته آموزشی رضایت تحصیلی بر خودتنظیمی و ابراز وجود دانشآموزان مقطع متوسطه. رویش روان شناسی; ۱۱ (۷) :۷۹-۸۶. URL: http://frooyesh.ir/article-۱-۳۸۸۶-fa.html
کیاء، سیما، شعبانی، حسن، احقر، قدسی، و مدانلو، معصومه (مهناز). (1395). تاثیر آموزش مهارت ابراز وجود بر عزت نفس دانش آموزان. روان پرستاری، 4(1 (پیاپی 13))، 38-46. SID. https://sid.ir/paper/356764/fa
محمدی، محمد(۱۴۰۰). اثربخشی آموزش ابراز وجود بر میزان قربانی شدن دانش آموزان پسر قربانی قلدری. رساله دکترا روانشناسی تربیتی، دانشگاه آیت الله مدنی تبریز.
میر خضری ، حنا، محمود فاخه ،حمان ، کریمی ، سبری . (1393). اثربخشی بازی درمانی کودک محور بر افزایش ابراز وجود و مهارت های اجتماعی کودکان پیش دبستانی خانواده طلاق. رفاه اجتماعی24(92)، 10.
نقاش زاده، الهام(۱۳۹۹). اثربخشی آموزش مهارتهای زندگی براساس رویکرد جی مک گرا بر ابراز وجود و تنظیم هیجان.رساله دکترای روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال.
هارون رشیدی، همایون، کاشی زاده، پریسا، کاظمیان مقدم، کبری(1399). اثربخشی آموزش تنظیم هیجانی بر ادراک خود و ابراز وجود دانشآموزان با نارسایی یادگیری. فصلنامه كودكان استثنايي; ۲۰ (۳) :۴۸-۳۷. URL: http://joec.ir/article-۱-۱۲۵۳-fa.html
یعقوبی،ابوالقاسم(۱۴۰۲).تاثیر ابراز وجود بر سرمایه اجتماعی در رسانه های اجتماعی: اثر میانجی گری دلبستگی اجتنابی در زمینه ورزشی .پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت ورزش، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند.
Avşar, F., Ayaz Alkaya,S.(2017).The effectiveness of assertiveness training for school-aged children on bullyingandassertivenesslevel.JournalofPediatricNursing,36,186190.https://doi.org/10.1016/j.pedn.2017.06.020
Eun Lee ,S., Kim , E.,Yea Lee,j.,L. Morse ,B.(2023).Assertiveness educational interventions for nursingstudentsandnurses:Asystematicreview.NurseEducationToday,120,https://doi.org/10.1016/j.nedt.2022.105655.
Gündoğdu, R. (2012). Effect of the creative drama-based assertiveness program on the assertiveness skill of psychological counsellor candidates. Educational Sciences: Theory and Practice, 12, 677–693.
İlhan, N., Sukut,O. , Utaş Akhan.L. , Batmaz,M.(2016).The effect of nurse education on the self-esteem and assertiveness of nursing students: A four-year longitudinal study.Nurse Education Today, 39, 72-78.https://doi.org/10.1016/j.nedt.2015.12.026
Johnson, B., & Johnson, J. (2024). Finding Your Leadership Edge: Balancing Assertiveness and Compassion in Schools. Taylor & Francis.
Mokwelu, O. B., Etele, A. V., Nwanna, U. C., & Ogben, O. L. (2024). EXPLORING THE PSYCHO-SOCIAL DYNAMICS: EXAMINING THE EFFECT OF ASSERTIVENESS TECHNIQUE ON LOW ACADEMIC SELF-CONCEPT AMONG SECONDARY SCHOOL STUDENTS. EPRA International Journal of Multidisciplinary Research (IJMR), 10(3), 187-192.
Ok Noh,G., Myongsuk Kim,M.(2021).Effectiveness of assertiveness training, SBAR, and combined SBAR and assertiveness training for nursing students undergoing clinical training: A quasi-experimental study.Nurse Education Today,103, 104958.https://doi.org/10.1016/j.nedt.2021.104958
Parray, W. M., & Kumar, S. (2017). Impact of assertiveness training on the level ofassertiveness, self-esteem, stress, psychological well-being and academicachievement of adolescents. Indian Journal of Health and Well-being, 8(12),1476-1480.
Tavakoli1, p., Setoodeh ,G., Dashtbozorgi , B., Sani ,H., Pakseresht,S. (2014). The influence of assertiveness training on self-esteem in female students of government high schools of Shiraz, Iran: A randomized controlled trial. Nursing Practice Today. 1,(1), 17-23.
Thompson, R.J., & Berenbaum, H. (2011).Adaptive and Aggressive Assertiveness Scales (AAA-S). Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 33(3):323-334.
Uzaina. & Parveen, A. (2015). Study of relationship between Mental Health and Assertiveness among Adolescents. The International Journal of Indian Psychology, 3, (1),98, 103.
Vatankhah ,H. Daryabari , D., Ghadami, V., Naderifar,N.(2013).The Effectiveness of Communication Skills Training on Self-concept, Self-esteem and Assertiveness of Female Students in Guidance School in Rasht.Procedia - Social and BehavioralSciences,84,885889.https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.06.667