اباذری، آرزو(۱۴۰۲).مدلیابی روابط ساختاری تواناییهای شناختی با پیشرفت تحصیلی از طریق میانجی شایستگی ادراک شده در دانشآموزان متوسطه. رساله دکترای روانشناسی عمومی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل.
اباذری، آرزو، اکبرنتاج شوب،نبی اله، صادقی، جمال (۱۴۰۱). مدلیابی روابط ساختاری تواناییهای شناختی با پیشرفت تحصیلی از طریق میانجی شایستگی ادراک شده در دانشآموزان متوسطه. نشریه علمی آموزش و ارزشیابی، ۱۵(۶۰)، ۴۶-۲۹.
بای، نرگس، حسن آبادی، حمیدرضا، کاوسیان، جواد. (1396). الگوی ساختاری باورهای شایستگی و ادراک از کلاس درس با پیشرفت تحصیلی دانشآموزان: نقش رفتارها و باورهای پیشرفت. فصلنامه روانشناسی کاربردی, 11(2), 67-83.
بشکار ،مسلم، نیکمنش، زهرا، کهرازئی، فرهاد(1400). اثربخشی آموزش مثبتنگری بر ادراک شایستگی و کیفیت زندگی دانشآموزان. مجله علمی پژوهان.; ۱۹ (۴) :۵۹-۶۷.
بشکار، مسلم، نیک منش، زهرا، و کهرازئی، فرهاد. (1400). اثربخشی آموزش خوش بینی بر ادراک شایستگی و کیفیت زندگی دانش آموزان ابتدایی. آموزش پرستاری، 10(6 )، 65-76.
سیه چهره اطربی، محبوبه(1401). اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر خودکارآمدی تحصیلی و ادراک شایستگی دانش آموزان،اولین کنفرانس روانشناسی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی و علوم انسانی،https://civilica.com/doc/1625192
فلاح ، منوچهر ؛ غضنفری ، احمد ؛ چرامی ، مریم و احمدی ، رضا (1402) . نقش میانجی ادراک شایستگی در ارتباط بین ادراک حمایت معلم با بیانگیزگی تحصیلی دانشآموزان ، دوره 10 ، شماره 4 ، شماره پیاپی 40 صفحه 77-92 .
فلاح منش، الهام. (1399). اثربخشی آموزش خودنظم بخشی هیجانی بر ادراک شایستگی و رضایتمندی دانش آموزان. جامعه شناسی آموزش و پرورش, 5(1), 78-88.
ممقانیان، سیما، علیوندی وفا،مرضیه (1402). بررسی اثربخشی بازی درمانی عروسکی بر خودپنداره، ادراک شایستگی و رشد اجتماعی دانش آموزان دیرآموز پایه پنجم آذرشهر، نشریه آموزش و ارزشیابی، 16(62)، 13-38.
میرحسینی (1402) رابطه آموزش مجازی با هوش تجربی ، ادراک شایستگی و اشتیاق تحصیلی دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی ، انتشار دو فصلنامه پژوهش در آموزش ابتدایی ، دوره 5، شماره 9 .
Akoul, M., Lotfi, S., & Radid, M. (2020). Effects of academic results on the perception of competence and self-esteem in students’ training. Global Journal of Guidance and Counseling in Schools: Current Perspectives, 10(1): 12-22.
Fin, G., Benetti, M., & Nodari Júnior, R. J. (2021). Perception of competence and self-regulation for physical activity in women with breast cancer. International Journal of Sport and Exercise Psychology, 19(6), 1022-1033.
Imamura, K., Criscuolo, D., Jurczynska, A., Kesselring, G., Stonier, P., Tsuda, T., & Silva, H. (2019). International perception of competence, education, and training needs among biomedical professionals involved in medicines development. Frontiers in pharmacology, 10(3): 188-200.
Imamura, K., Criscuolo, D., Jurczynska, A., Kesselring, G., Stonier, P., Tsuda, T., & Silva, H. (2019). International perception of competence, education, and training needs among biomedical professionals involved in medicines development. Frontiers in pharmacology, 10, 188.
Nobre, G. C., & Valentini, N. C. (2019). Self-perception of competence: Concept, changes in childhood, and gender and age-group differences. Journal of Physical Education, 30, e3008.
Schwichow, M., Anna Hellmann, K., & Mikelskis-Seifert, S. (2022). Pre-service teachers’ perception of competence, social relatedness, and autonomy in a flipped classroom: Effects on learning to notice student preconceptions. Journal of Science Teacher Education, 33(3), 282-302.