اصغرشایان، پریسا؛ خیری، الهام؛ بیاضی، نجیبه؛ اصغرشایان، بهزاد؛ اصغرشایان، فریبا (1402). اثربخشی آموزش مهارتهای حل مسئله بر اضطراب امتحان، خودکارآمدی و منبع کنترل دانشآموزان پسر دوره متوسطه. رویش روانشناسی، سال 12 شماره 86.
آهون، لیلا، میرزایی, پروین. (1399). اثربخشی آموزش گروهی حل مسئله شناختی - اجتماعی بر خودکنترلی و اضطراب در دختران پیشدبستانی. شناخت اجتماعی, 9(18), 27-40.
چاجی شیرین، ابراهیم پور مجید، پاکدامن مجید، طاهری حمید. بررسی ویژگی های روان سنجی پرسشنامه مهارت های حل مسئله هپنر و پترسن در دانش آموزان دوره ابتدایی بیرجند مجله علوم روانشناختی ۱۴۰۱; ۲۱ (۱۱۷) :۱۸۶۶-۱۸۵۱
حیات بخش، سحر، انتصارفومنی، غلامحسین، و حجازی، مسعود. (1399). اثربخشی آموزش شیوه های حل مساله گروهی بر اخلاق تحصیلی و خودکارآمدی تحصیلی دانش آموزان. آموزش پرستاری، 9(4 )، 31-40.
رجبیان ده زیره، مریم، ستوده آرانی، حسین، مهتری آرانی، محمد، و باغبانی، ابوالفضل. (1401). تاثیر چندرسانه ای آموزشی بر راهبردهای حل مسئله و هدف گرایی تحصیلی دانشجویان. راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)، 15(3 )، 217-232.
زراعتکار، هانیه؛ مرادی، علیرضا (1398). تأثیر آموزش مهارتهای حل مسئله به روش داستانگویی بر سطوح مختلف پرخاشگری دانشآموزان. فصلنامه سلامت روان کودک، دوره 6، شماره 2.
سمیعی، مرتضی؛ زارع، لیلا (1399). رابطه محیط خانواده با مهارتهای اجتماعی و حل مسئله دانشآموزان دختر دوره دوم متوسطه. سال 17، شماره 49.
طاهر، محبوبه؛ نوروزی، اصغر؛ تقیزاده، فاطمه (1393). اثربخشی آموزش مهارت حل مسئله بر اضطراب امتحان دانش آموزان. فصلنامه تحول روانشناختی کودک، دوره اول، شماره 1.
علی پور، فاطمه، مصرابادی، جواد، رحیمی، سلام. (1400). فراتحلیل روابط بین مهارت های حل مساله و اضطراب. شناخت اجتماعی، 10(20)، 139-164.
کاظمی، حمید، وزیری، مژده، عابدی، احمد. (1395). اثربخشی آموزش حل مسئله بر اضطراب امتحان و اضطراب اجتماعی دانش آموزان مقطع ابتدایی. شناخت اجتماعی، 5(1)، 100-112.
کریمیان، زهرا، صالحی، کیوان، نجارنیافیروزجاه, رضا, مقدم زاده, علی. (1398). تاثیر آموزش مسئله محور بر مهارتهای زندگی دانشآموزان دختر پایه هفتم. فصلنامه پژوهشهای کاربردی روانشناختی, 9(4), 39-56.
Aein, F. (2018). Midwifery students’ experiences of problem solving based interprofessional learning: A qualitative study. Women and Birth, 31(6), 374-379.
Ersoy, E., & Guner, P. (2015). The place of problem solving and mathematical thinking in the mathematical teaching. The Online Journal of New Horizons in Education-January, 5(1), 120-130.
Garcia, A., & Patel, S. (2021). The role of creativity in problem solving: A meta-analysis. Journal of Creative Research, 12(4), 315-330.
Grežo, M., & Sarmány-Schuller, I. (2018). Do emotions matter? The relationship between math anxiety, trait anxiety, and problem solving ability. Studia Psychologica, 60(4), 226-244.
Haataja, E., Malmberg, J., Dindar, M.,& Järvelä, S. (2021). The pivotal role of monitoring for collaborative problem solving seen in interaction, performance, and interpersonal physiology .
Liana, Y. R., Linuwih, S., & Sulhadi, S. (2020). The development of thermodynamics law experiment media based on IoT: Laboratory activities through science problem solving for gifted young scientists. JPPPF (Jurnal Penelitian & Pengembangan Pendidikan Fisika), 6(1), 51-64 .
Mandani, S., & Ochonogor, C. (2018). Comparative effect of two problem solving instructional strategies on students achievement in stoichiometry. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education., 14(12), 1-9.
Mefoh, P. C., Nwoke, M. B., Chukwuorji, J. C., & Chijioke, A. O. (2017). Effect of cognitive style and gender on adolescents’ problem solving ability. Thinking Skills and Creativity, 25, 47-52.
Montague, M., Krawec, J., Enders, C., & Dietz, S. (2014). The effects of cognitive strategy instruction on math problem solving of middle-school students of varying ability. Journal of Educational Psychology, 106(2), 469–81.
Phonapichat, P., Wongwanich, S., & Sujiva, S. (2014). An analysis of elementary school students’ difficulties in mathematical problem solving. Procedia-social and behavioral sciences, 116, 3169-3174.
Putra, A. P., Ibrahim, M., Sukmana, B. I., & Achmad, H. (2020). Are there levels of students morales? The Effects of Biological Problem Solving on Moral Development. International Education Studies, 13(6), 32-47 .
Saputro, A. D., Irwanto, I., Atun, S., & Wilujeng, I. (2019). The impact of problem solving instruction on academic achievement and science process skills among prospective elementary teachers. Ilkogretim Online-Elementary Education Online, 18(2), 496- 507 .
Setiawan, A., Degeng, İ., SA'DIJAH, C., & Praherdhiono, H. (2020). The effect of collaborative problem solving strategies and cognitive style on students' problem solving abilities. Journal for the Education of Gifted Young Scientists, 8(4), 1618-1630
Simon, H. A. (2016). Information -processing theory of human problem solving. Handbook of learning and cognitive processes
Taher, M., Norouzi, A., & Taqizadeh Romi, F. (2014). The effectiveness of problem solving skills training on students’ anxiety test. Quarterly Journal of Child Psychological Development, 1 (1), 17-26.
Teka Tesfaye, A., Alemayehu, D. G., & Demie, D. S. (2022). THE EFFECT OF PROBLEM SOLVING APPROACH ON EXAM ANXIETY, SELF-EFFICACY AND MATHEMATICS PERFORMANCE: THE CASE OF PREPARATORY SCHOOL IN ADDIS ABABA (Doctoral dissertation, Haramaya University).
Unal, E., & Cakir, H. (2021). The effect of technology-supported collaborative problem solving method on students’ achievement and engagement. Education and Information Technologies, 26(4), 4127-4150.
Weisberg, R. W. (2019). Toward an integrated theory of insight in problem solving and creativity (pp. 5-39): Routledge.
Wu, Q., Zhang, Q., & Wei, Z. (2021). An edge-enhanced hierarchical graph-to-tree network for math word problem solving. Paper presented at the Findings of the Association for Computational Linguistics: EMNLP 2021.