elm-ac.ir
وبلاگ / عمومی

ثبت پژوهشیار

در گذشته دانشجویان دانشگاه آزاد با صرف هزینه ‌های بسیار از جمله کاغذ، پرینت و زمان خود، باید پروپوزال خود را به صورت سنتی و دستی تهیه و به اساتید ارائه می ‌کردند، که حتی در بیشتر مواقع مدت زمان تأیید نهایی کار آنها به چهار ماه هم می ‌رسید و روندی طولانی را برای دانشجویان و حتی استاتید دانشگاه به همراه داشت. همچنین نکتۀ مهم دیگر هدر رفت بالای کاغذ بود که آسیب جدی برای طبیعت به همراه دارد.

اکنون برای رفع این مشکل سایتی با نام سامانه پژوهشیار به کمک دانشجویان و اساتید آمده تا بتوانند به صورت اینترنتی و به راحتی در زمان اندک کار خود را انجام دهند و دیگر نیازی به کافی نت و هزینه های پرینت و کاغذ و حتی رفت و آمدهای متعدد با دانشگاه ندارد و باعث شده به راحتی با داشتن یک سیستم در هر کجای کشور یا حتی دانشجویانی که به صورت مجازی در آن سوی دنیا نیز در دانشگاه آزاد تحصیل می کنند به  راحتی کارهای خود را انجام دهند و همه چیز به صورت مجازی هماهنگی بین دانشجو و اساتید و بخش‌های مختلف دانشگاه انجام شود. حالا این سایت چه کاری انجام می‌ دهد؟ این امکان را برای اساتید هیئت‌ علمی و دانشجویان البته دانشگاه آزاد فراهم می‌کند تا بتوانند سوابق پژوهشی خود را ثبت و مشاهده کنند. این سوابق می ‌تواند شامل: کتاب‌ها، مقاله‌ها و پروپوزال‌های ثبت‌ شده، حتی اختراعات و موارد دیگری که به حوزۀ پژوهش مربوط می ‌شود، باشد و باید این را بدانید که ثبت نام در این سایت برای دانشجویان که به دنبال کارهای پژوهشی هستند اجباری است و دیگر کار به صورت سنتی و دستی انجام نمی‌شود. هرچند با آشنایی از روند این سامانه دیگر هیچ کس هم به دنبال انجام کار علمی خود به صورت دستی نخواهد بود، چرا که هم در زمان و هم در هزینه در تمام موارد کمک کننده است. این نکته را هم باید بگوییم که این سامانه برای تمام رشته‌های علوم پزشکی و غیر علوم پزشکی (ارشد و دکترا) در دانشگاه آزاد اسلامی خدمات ارائه می‌کند.

باید بدانید که سامانه و سایت پژوهشیار یک سامانۀ رسمی در دانشگاه آزاد اسلامی است و برای جمع‌آوری و حفظ اطلاعات پایان‌نامه‌ های این دانشگاه راه‌اندازی و برای تمام دانشجویان مقطع ارشد و دکترا قابل استفاده است. یعنی هر دانشجویی در مقاطع تحصیلات تکمیلی باید در این سامانه ثبت‌نام و اطلاعات پایان‌نامه را در آن ثبت کنند. این سامانه در راستای یکپارچه‌ سازی فرآیند ارائه پایان‌نامه و ارتباط و هماهنگی ساده‌تر و راحت‌تر میان بخش‌ها و افرادی که در روند انجام یک پایان‌نامه، پروپوزال و رساله و نهایی شدن آن نقش دارند، فعال است.  

شیوۀ ثبت نام در پژوهشیار

اکنون شروع چگونگی ثبت‌نام در این سامانه بیان می گردد؛ تا به راحتی پا به پای ما روند کار را یاد بگیرید و بتوانید به آسانی در چند دقیقه کار خود را به اتمام برسانید. البته این را فراموش نکنید ویرایش در این سامانه کار وقت گیری هست، پس حتماً از درستی محتواهای خود در همان ابتدا مطمئن شوید.

خوب برای شروع کار وارد سایت ris.iau.ac.ir می‌شوید و با این تصویر زیر روبه‌رو می‌ شوید که بر روی گزینه ثبت نام در قسمت بالا سمت چپ می‌شوید.

Description: E:\ایران تایپیست\New folder (2)\Capture.JPG

 

 

در ادامه یک صفحه همانند صفحۀ زیر برای شما نشان داده خواهد شد که تمام فیلدها به خصوص فیلدهای ستاره‌دار را تکمیل کنید.

 

 

بعد از اتمام پر کردن فیلدها و زدن گزینه ثبت نام اگر تمام اطلاعات وارد شده درست باشد، یک پیامک برای شماره تلفن ثبت شده و یک پیام برای ایمیل ثبت شده شما خواهد رفت که تأییدیه یوزرنیم و پسورد شما در سامانه خواهد بود.

 

شیوۀ کار در خود سامانه

حالا که ثبت نام کردید دوباره به سایت اصلی بازگشته و حالا گزینۀ ورود به سامانه را انتخاب کنید، که با زدن آن شما تصویر زیر را خواهید دید و با پُر کردن موارد درخواستی که همان نام کاربری و رمز عبور ثبت شده خود شماست، به سامانۀ پژوهشیار وارد می‌شوید.

 

حالا شما وارد پنل شخصی خود شده‌اید که گزینه‌هایی درخواستی را برای شما به نمایش می‌گذارد و باید دو مرحله را انجام بدهید که مرحلۀ اول انتخاب استاد راهنما و موضوع پروپوزال و ثبت آن است،  که ما مراحل ثبت پروپوزال را برای شما نشان می‌دهیم تا بتوانید به راحتی و آمادگی کامل برای تکمیل آن وارد سامانه شوید و تمام اطلاعات مورد نیاز را از قبل بدانید و به سرعت مراحل را طی کنید. برای آرامش شما ما در کنارتان قرار داریم که با خیالی آسوده این روند را طی کنید. کافیست در قسمت تماس با ما ثبت سفارش انجام بدین.

عکس زیر را در ابتدا به خوبی نگاه کنید تا در ادامه هر کدام را برای شما توضیح بدهیم:

 

خوب همان‌‌ طور که مشاهده می ‌کنید بعد از ورود به صفحه کاربری خود، با انتخاب گزینۀ «فعالیت‌های شما»  قسمت در خواست استاد راهنما/ مشاور را می‌زنید، که اگر مقطع ارشد هستید این گزینۀ ثبت درخواست جدید ارشد را انتخاب یا درخواست جدید مقطع دکترا را انتخاب می‌کنید. پس با انتخاب درخواست جدید با اطمینان از درخواست بر روی بخش استاد راهنما / مشاور کلیک کرده و بعد ادامه را انتخاب می‌کنید.

حتماً به این نکته‌ها در طی انجام این مراحل دقت کنید:

  • در قسمت مرکز دریافت کننده، در کادر جست‌وجو، نام واحد دانشگاه خود را جست‌وجو کنید.
  • بعد از انتخات نام واحد دانشکده و رشتۀ تحصیلی، در بخش موضوع مورد نظر، موضوع پژوهش خود را وارد و در آخر گزینۀ ثبت را بزنید.
  • این نکته را در نظر بگیرید که قبل از انتخاب استاد راهنما، با مدیر گروه خود صبحت کرده تا از خالی بودن ظرفیت آن استاد و زمینۀ پژوهشی استاد مربوطه اطمینان حاصل کنید.

 

 

اکنون وارد مرحلۀ بعد شدیم که همانند تصویر زیر برای شما به نمایش گذاشته خواهد شد:

 

در کادر به جست‌وجوی استاد مورد نظر خود پرداخته و او را انتخاب می ‌کنید. که در این بخش گزینۀ استاد راهنمای اول برای شما باز می‌ شود، که در قسمت یک، دسته بندی را انتخاب و تغییرات دلخواه خود را بدهید.  

در انتها تصویر زیر را مشاهده می ‌کنید که این مرحله آخرین مرحلۀ ثبت پروپوزال خواهد بود. بعد از انتخاب استاد  و گزینۀ (موارد فوق را می‌ دانم) را زده و بر روی کلید ارسال و خروج کلیک می‌ کنید، که همانند مراحل ایجاد حساب کاربری است و حتماً از تأیید بودن مدارک و فایل‌های خود اطمینان کامل حاصل کنید، چون هیچ‌گونه گزینه ویرایشی برای شما وجود نخواهد داشت و هر فرد فقط یک بار امکان بارگذاری دارد.

 

نکتۀ انتخاب زمینۀ پژوهش:

برای انتخاب زمینۀ پژوهش در کادر جست‌وجوی این بخش می ‎‌توانید حوزه‌های خود را با "خط تیره" یا با "و" انتخاب کنید تا تمام گزینه‌های مدنظر شما به نمایش درآید. همچنین می ‌توانید از قسمت درخت دانش، زمینه‌های مرتبط با گرایش خود را مشاهده و حتی چالش‌ها، اهداف و راهبردهای آنها را ببینید. همچنین در مقابل زمینۀ پژوهش نام اساتید هم نوشته شده که با کلیک بر روی آن اساتیدی که در این زمینه فعالیت می‌کنند برای تسهیل کار شما به نمایش گذاشته شده‌اند.

نکتۀ مهم دیگر در بخش موضوع پژوهش این است که باید استاد راهنما هم آن بخش را در موارد خود داشته باشد، که حتماً قبل از انتخاب موضوع با استاد مدنظر مشورت کرده و از آن اطمینان حاصل کنید یا حتی اگر موضوع آزاد را می‎‌خواهید انتخاب کنید، استاد راهنمای انتخاب شده هم باید نیمی از فعالیت خود را به این حوزه اختصاص داده باشد، پس فراموش نکنید که قبل از بارگذاری موارد مختلف از صحت این موضوعات اطمینان حاصل کرده باشید که در نیمه راه با نداشتن این اطلاعات دچار سردرگمی نشوید.

 

 

 

 

این مسائل را هم باید بدانید که برای ثبت و مراحل کار تا انتها شما یازده مرحله را در سامانه پژوهشیار خواهید داشت که به صورت موردی در ادامه برای شما آورده می‌شود تا به شکل کلی با روند سامانه آشنا شوید:

  1. ثبت درخواست پروپوزال و بارگذاری مستندات آموزشی.
  2. ارسال درخواست برای استاد راهنما.
  3. ارسال پروپوزال به مدیر گروه برای طرح آن در شورای تخصصی گروه آموزشی، که در این مرحله پروپوزال مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تأیید به مرحلۀ بعد می‌رود.
  4. باری دیگر پروپوزال شما در شورای پژوهشی مورد بررسی قرار می ‌گیرد و پس از تأیید به مرحلۀ پنج ارسال می ‌شود. یک نکتۀ بسیار مهم در این بخش وجود دارد و آن هم تاریخ تأیید است، چراکه دانشجویان ارشد و دکترا فقط شش ماه پس از این تأیید امکان اجازۀ دفاع از پروپوزال یا پایان‌نامۀ خود را دارند. ذکر این نکته ضروری است که برای مقطع ارشد دفاع از پایان نامه است و برای دکترا دفاع از پروپوزال را شامل می‌شود، که برای مقطع دکترا موارد و گزینه‌های دیگری نیز بعد از دفاع پروپوزال برای دفاع از رساله وجود دارد که بعد از دفاع از پروپوزال خود به آن خواهند رسید.
  5. اخذ کد پایان‌نامه که با دریافت این کد شما وارد مرحلۀ دوم سامانۀ پژوهشیار شده‌اید و وارد فاز دفاع می‌شوید و مدارک مورد نیاز آن را باید وارد کنید که مانند ثبت پروپوزال، کد ایران داک و موارد مختلف دیگری است که حتماً در طی کار باید از انجام آن مطمئن شوید.
  6. پس از گذشت شش ماه در شورای پژوهش دانشکده یا گروه تخصصی، تمایل دانشجو به دفاع ارائه می‌شود.
  7. استاد راهنما مستندات بارگذاری شدۀ دانشجو برای دفاع را بررسی و در صورت موافقت به مرحلۀ بعدی ارسال می‌کند.  
  8. مدیر گروه تاریخ دفاع را تعیین و داوران را تأیید خواهد کرد.
  9. تنظیم صورت جلسه‌های دفاع و ابلاغیه‌ها در راستای آماده شدن دانشجو برای دفاع در این مرحله خواهد بود که شما ابلاغیه‌ها و فرم‌های مختلف را نیز از طریق خود سامانه می‌ توانید دریافت کنید.
  10.  دفاع دانشجو از پروپوزال و نوبت به نمره‌دهی توسط داوران.
  11. پس از اتمام این مراحل، گردش کار پروپوزال یا پایان نامۀ دانشجو در سامانۀ پژوهشیار هم به پایان می‌رسد.

 

نکتۀ آخر:

این مراحلی که در بالا آورده شده برای طرح پروپوزال بود و برای رساله و پایان‌نامه نیز در گزینه‌های انتخابی «فعالیت‌های شما» بخش مورد نظر را انتخاب کرده و مراحلی همانند این موارد را ادامه می‌دهید که هر بخش به صورت شفاف گزینه‌های درخواستی مطرح شده است.

 

یک تذکر مهم هم در انتهای کار به شما بدهم که اگر هم عضو هیئت علمی هستید و هم دانشجو لازم است که در ابتدا به عنوان عضو هیئت علمی ثبت نام کرده و بعد از یکی از مسئولان مربوطه بخواهید که نقش دانشجو را نیز برای شما فعال کنند تا به صورت مجزا بتوانید فعالیت‌های هر دو بخش کاری خود را انجام دهید.

 

انجام کارهای پژوهشیار توسط موسسۀ رسمی خدمات دانشجویی پژوهش

برای تسهیل کار و روند انجام شده برای دانشجویان، مؤسسه رسمی خدمات دانشجویی پژوهش وجود دارد، که می ‌توانید با ارائه مدارک مورد نیاز، روند را بر عهدۀ آنها بگذارید تا بدون هیچ مشکل و اشتباهی این کار را برای شما انجام دهند.

سایت ما دارای نماد اعتماد است و به صورت رسمی خدمات دانشجویی ارائه می کند که شما با خیالی آسوده می‌ توانید با اعتماد کامل از خدمات ارائه شده استفاده کنید. همچنین سایت ما این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا کارشناسان خبره با ارائه خدمات دقیق به شما مراحل گفته شده را در هر بخشی که مدنظر شماست، انجام داده و دیگر شما نگران موارد و گزینه‌های مختلف یا اشتباه در روند انجام کار نباشید.

باید بدانید که وب سایت مؤسسه پژوهش، ارائه دهندۀ بزرگ‌ترین بانک اطلاعاتی متون دانشگاهی است، که می توانید هر چه می خواهید را در آن پیدا کنید، پس موضوعات مختلف را برای شما پوشش می دهیم که شما در تمام رشته‌ ها می توانید از خدمات ما استفاده کنید و از کیفیت کار مطمئن باشید که با مبلغی اندک بهترین کیفیت را خواهید داشت.

همچنین صفر تا صد کار می توانید به این موسسه که به صورت رسمی و قانون در حال فعالیت است، بسپارید تا در بهترین زمان، بهترین خدمات را دریافت کرده و دیگر مشکلات ورود به سامانه و درگیری های ذهنی و صرف زمان زیاد برای انجام هر کدام از مراحل سامانۀ پژوهشیار را نداشته باشید.

ما در  وب سایت مؤسسه تخصصی پژوهش، در کنار شما برای انجام مراحل مختلف سامانه پژوهشیار قرار خواهیم داشت تا بتوانید از خدمات مطمئن یک مؤسسه تحقیقاتی در راستای اهداف خود بهره ببرید.

 

 

آخرین محصولات
آخرین اخبار و مقالات