کتاب های درسی باید به گونه ای تدوین شوند که اهداف آموزشی از قبل تعیین شده را تامین کنند. هدف از این پژوهش تحلیل محتوای کتاب فارسی پنجم دبستان است. نوع تحقیق این پژوهش توصیفی است و روش آن تحلیل محتواست. تحلیل محتوای کتاب درسی یک روش علمی برای تشریح و ارزشیابی عینی و منظم پیامهای آموزشی است. در این پژوهش ویژگیهای ظاهری کتاب درسی، محتوا و ساختار کتاب درسی بررسی گردیده است. کتاب فارسی پنجم دبستان از نظر تحلیل وضعیت ظاهری در سطح بالایی قرار دارد و از نظر تصاویر بحث تفاوت فرهنگها و ارتباط محیطی توجه چندانی نشده و در بقیه موارد توجه شایانی شده است. همچنین از نظر تکالیف در همه زمینه های موجود در پرسشنامه در سطح عالی قرار دارد. به طورکلی کتاب فارسی پنجم دبستان را تا حدودی می توان خوب ارزیابی کرد.
همچنین می توانید فایل های مشابه زیر را نیز خریداری کنید:
تحلیل درس به درس کتاب علوم تجربی پایه دوم ابتدایی
تحلیل و بررسی کتاب هدیههای آسمان چهارم دبستان
پاورپوینت تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی
تحلیل و بررسی کتاب علوم تجربی پایه سوم ابتدایی
پاورپوینت تحلیل و بررسی کتاب مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی
پاورپوینت تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه سوم ابتدایی
تحلیل و بررسی کتاب علوم تجربی پایه اول ابتدایی
تحلیل و بررسی کتاب فارسی پنجم دبستان
تحلیل و بررسی محتوای کتاب فارسی پایه چهارم ابتدایی