بازاریابی عبارت است از فرآیند برنامه ریزی و تحقق یک ایده، قیمتگذاری، تبلیغات و توزیع کالا سا خدمت و یا عقاید و اندیشه ها به نحوی که مبادله ای ایجاد نماید و اهداف فردی و سازمانی با این مبادله ارضاء گردد. بازاریابی به مفهوم کار با بازارهاست به منظور فراهم نمودن مبادلات با هدف تأمین خواسته ها و نیازهای انسان؛ یعنی بازاریابی به عنوان فرآیندی که طی آن افراد و گروه ها با تولید و مبادله کالا و سود با دیگران، خواسته ها و نیازهای خود را تأمین میکنند. فرآیند مبادله خود مستلزم انجام کار است. فروشندگان باید به دنبال خریداران باشند، نیازهای آنان را بشناسند و اقدام به طراحی محصولات مطلوب، انجام تبلیغات، انبارداری، تحویل و قیمت گذاری کنند. فعالیتهایی نظیر تولید کالا، تحقیق، ارتباط، توزیع، قیمتگذاری و ارائه خدمات از جمله فعالیتهای اساسی بازاریابی هستند (ملکی و همکاران، 1398). افزایش ارزشگذاری توانایی پایدار، بازنگری در استراتژیهای بازاریابی سنتی شرکتها را فراهم میکند. طبق گفته پترسن و بروکهاوس (2017)، بیشتر شرکتها پایداری را به عنوان فرصتی برای تولید منابع جدید درآمد میدانند ولی تنها تعداد کمی از نگرش مشتریان خود نسبت به پایداری و نیازهای مشتریان را به خوبی مشاهده و درک مینمایند. بازاریابی ممکن است رفع این نیازها را از طریق ارتباطات آموزنده تسهیل سازد. وی و همکاران (2017) به این نتیجه رسیدند که با ارائه اطلاعات قابل اعتماد، بازاریابی میتواند بر رفتار خرید مصرفکنندگان تأثیر بگذارد و اعتماد درکشده آنان را نسبت به محصولات سبز افزایش دهد. علاوه براین، آنان بیان کردند که اگر مشتریان به اطلاعات پایدار ارائه شده توسط یک شرکت اعتماد کنند، نگرش مثبتتری نسبت به محصولات سبز خواهند داشت. بنابراین زمانی که تلاشها و اقدامات یک شرکت برای کاهش اثرات منفی بر محیط زیست موفقیت آمیز باشد، نقش کلیدی بازاریابی نیز افزایش پیدا میکند تا دستاوردهای مثبت شرکت در توسعه پایدار را به مشتریان منتقل کند (کینونن و همکاران، 2022).