احمدیان، ذکریا و عزیزی، معصومه. (1399). تحلیل ساختاری روابط رهبری تحول آفرین و چابکی سازمانی با نقش واسطه ای درگیری شغلی در نظام سلامت. فصلنامه رهبری آموزشی کاربردی، دوره 1، شماره 2، 81-96.
باشکوه، محمد و شکسته بند، میترا. (1393). تأثیر قابلیتهای فناوری اطلاعات بر چابکی کسب وکار. مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند، دوره 1، شماره 4، 1-24.
جباری، نگین؛ بذرافشان، فریناز و پاداش، مهدیه. (1399). بررسی تاثیر نقش رهبری تحول آفرین بر چابکی سازمان و یادگیری سازمانی در اداره آموزش و پرورش شهرستان گرگان در سال۱۳۹۶-۱۳۹۵. هفتمین کنفرانس ملی اقتصاد، مدیریت و حسابداری، شیروان.
شهایی، بهنام و رجبزاده، علی. (1384). بررسی ابعاد ارزیابی چابکی سازمانی در سازمانهای دولتی با رویکرد فنآوری اطلاعات. نشریه کنفرانس بینالمللی مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات، شماره 2، 0-0.
شهایي، بهنام. (1385). بعد انسانی چابکی سازمانی. نشریه تدبیر، شماره 175، 0-0.
علامه، سید محسن؛ عسکری، نوربخش و خزایی پول، جواد. (1395). بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر عملکرد سازمانی: تاکید بر نقش تسهیم دانش و چابکی سازمانی با رویکرد کارت امتیازی متوازن. مدیریت فرهنگ سازمانی، دوره 14، شماره 2، 474-453.
فدایی دولت، طاهره. (1401). بررسی تاثیر رهبری تحول آفرین بر چابکی سازمانی (مطالعه موردی، مدیران مدارس منطقه گله دار). مجله دستاوردهای نوین در مطالعات علوم انسانی، دوره 5، شماره 47.
قلوزی، حمیدرضا. (1400). بررسی تاثیر عدم قطعیت محیط و چابکی سازمانی بر خلاقیت سازمانی (مورد مطالعه: جهاد دانشگاهی شهر کرمانشاه). پایاننامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی شهید رضایی، دانشکده تحصیلات تکمیلی.
کاشانی نژاد، پریسا و حق شناس کاشانی، فریده. (1395). بررسی تاثیر قابلیت های فناوری اطلاعات بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی چابکی سازمانی در بانک تجارت شعب منطقه جنوب غرب شهر تهران. فصلنامه مهندسی مدیریت نوین، دوره 5، شماره 1 و 2، 16-1.
مرادی، علی؛ حسینپور، محمد و مهرعلیزاده، یداله. (1400). راهبرد چابکی سازمانی، راهبرد بقا و موفقیت دانشگاه صنعت نفت. فصلنامه مطالعات راهبردی در صنعت نفت و انرژی، دوره 13، شماره 51، 149-170.
نگهداری، اسکندر و انوری، علیرضا. (1401). چابکی سازمانی، کیفیت زندگی کاری و مدیریت الکترونیک ارتباط با مشتریان. فصلنامه رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری، دوره 6، شماره 85، 644-667.
نیستانی، عادل و جلالی فراهانی، کامبیز. (1397). بررسی تاثیر سبک رهبری تحول آفرین بر چابکی سازمانی با نقش میانجی فناوری اطلاعات و ارتباطات در بانک توسعه صادرات ایران. چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت،کارآفرینی و توسعه اقتصادی، تاکستان.
هاشم نیا، شهرام و مرتضوی صفت، محمود. (1401). بررسی تاثیر رهبری تحول آفرین هزاره ها بر عملکرد سازمانی و قابلیت فناوری اطلاعات با نقش میانجی چابکی سازمانی در استارت آپ ها. پنجمین همایش ملی توسعه علوم فناوریهای نوین در مدیریت، حسابداری و کامپیوتر، تهران.
Akkaya, B., & Tabak, A. (2020). The link between organizational agility and leadership: A research in science parks. Academy of Strategic Management Journal, 19(1), 1-17.
Felipe, C. M., Leidner, D. E., Roldán, J. L., & Leal‐Rodríguez, A. L. (2020). Impact of IS capabilities on firm performance: the roles of organizational agility and industry technology intensity. Decision Sciences, 51(3), 575-619.
Lovely, L., Ottemoesoe, R. S. D., & Devie, D. (2021). Information Technology Capabilities, Organizational Agility, and Competitive Advantage: A Study of Micro, Small, and Medium Enterprises in Indonesia. Petra International Journal of Business Studies, 4(2), 131-141.
Mao, H., Liu, S., & Zhang, J. (2015). How the effects of IT and knowledge capability on organizational agility are contingent on environmental uncertainty and information intensity. Information Development, 31(4), 358-382.
Maskell, M., & Ardabili, F. S. (2001). The Role of Organizational Agility and Transformational Leadership in Service Recovery Prediction. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 230, 142–149.
Tallon, P. P., Queiroz, M., Coltman, T., & Sharma, R. (2019). Information technology and the search for organizational agility: A systematic review with future research possibilities. The Journal of Strategic Information Systems, 28(2), 218-237.