عملکرد یک سازمان به اندازهگیری تلاشهای آن برای عملیاتی کردن عملیات و تنظیم استراتژیها برای موفقیت سازمانی اشاره دارد. یک سازمان موفق باید عملکرد سازمانی خوبی داشته باشد که با شاخصهای کلیدی عملکرد ناشی از اهداف استراتژیک سازمان اندازهگیری میشود. در برخی موارد، عملکرد سازمان باید در برابر سازمانهای مشابه معیار قرار گیرد تا موقعیت آن نسبت به رقبا ارزیابی شود (الحمادی[1] و همکاران، 2018). بر اساس تئوری ذینفعان، مفهوم عملکرد بر اساس معیارهایی عمل میکند که میتواند با عملکرد سایر شرکتها مقایسه شود. عملیات شرکتها بر اساس ساختار سازمانی و اثربخشی سازمانی متفاوت است. هرچه ساختار گستردهتر و جامعتر باشد، اثربخشی سازمانی و کارایی سازمان را در تمام جنبههای مربوط به عملکرد سازمانی، عملکرد تجاری یا عملکرد شرکت نشان میدهد. پایداری بر شاخصهای کلیدی که امکان اندازهگیری عملکرد سازمانی پایدار را ممکن میسازد، تأکید دارد (تانگ[2] و همکاران، 2015). تئوری عملکرد پایدار بیان میکند که پایداری شکل پایداری از اقتصاد و جامعه را توصیف میکند که میتواند در مقیاس جهانی پایدار بماند (گارسکه و اکاردت[3]، 2020). این تئوری مستلزم محک زدن رقبا و استراتژیهای رقابت و عملکرد و انجام اقدامات پیشگیرانه برای به دست آوردن سهم بازار بالاتر است. بسیاری از سازمانها متوجه شدهاند که پایداری میتواند از دستیابی به مزیت رقابتی و نوآوری در خدمات، محصولات و فرآیندها حمایت کند (فرمپونگ[4] و همکاران، 2021). قابلیت سازمانی عاملی حیاتی برای استراتژی سازمان در دستیابی به اهداف آن است، زیرا به مزیت رقابتی کمک میکند و عملکرد عملیاتی را افزایش میدهد (سلمان[5] و همکاران، 2016). زمانی که سازمانها به ارزشهای اخلاقی و زیستمحیطی خود وفادار بمانند، میتوان به هدف حفاظت از محیطزیست دست یافت (کامبل[6] و همکاران، 2020).
[1] Al Hammadi
[2] Tang
[3] Garske, Ekardt
[4] Frempong
[5] Salman
[6] Kamble
همچنین می توانید فایل مشابه زیر را نیز خریداری کنید: