مبانی نظری عملکرد سازمانی پایدار

عملکرد یک سازمان به اندازه‌گیری تلاش‌های آن برای عملیاتی کردن عملیات و تنظیم استراتژی‌ها برای موفقیت سازمانی اشاره دارد. یک سازمان موفق باید عملکرد سازمانی خوبی داشته باشد که با شاخص­های کلیدی عملکرد ناشی از اهداف استراتژیک سازمان اندازه­گیری می­شود. در برخی موارد، عملکرد سازمان باید در برابر سازمان‌های مشابه معیار قرار گیرد تا موقعیت آن نسبت به رقبا ارزیابی شود (الحمادی[1] و همکاران، 2018). بر اساس تئوری ذینفعان، مفهوم عملکرد بر اساس معیارهایی عمل می­کند که می­تواند با عملکرد سایر شرکت­ها مقایسه شود. عملیات شرکت­ها بر اساس ساختار سازمانی و اثربخشی سازمانی متفاوت است. هرچه ساختار گسترده­تر و جامع­تر باشد، اثربخشی سازمانی و کارایی سازمان را در تمام جنبه­های مربوط به عملکرد سازمانی، عملکرد تجاری یا عملکرد شرکت نشان می­دهد. پایداری بر شاخص‌های کلیدی که امکان اندازه‌گیری عملکرد سازمانی پایدار را ممکن می‌سازد، تأکید دارد (تانگ[2] و همکاران، 2015). تئوری عملکرد پایدار بیان می‌کند که پایداری شکل پایداری از اقتصاد و جامعه را توصیف می‌کند که می‌تواند در مقیاس جهانی پایدار بماند (گارسکه و اکاردت[3]، 2020). این تئوری مستلزم محک زدن رقبا و استراتژی­های رقابت و عملکرد و انجام اقدامات پیشگیرانه برای به دست آوردن سهم بازار بالاتر است. بسیاری از سازمان­ها متوجه شده­اند که پایداری می­تواند از دستیابی به مزیت رقابتی و نوآوری در خدمات، محصولات و فرآیندها حمایت کند (فرمپونگ[4] و همکاران، 2021). قابلیت سازمانی عاملی حیاتی برای استراتژی سازمان در دستیابی به اهداف آن است، زیرا به مزیت رقابتی کمک می­کند و عملکرد عملیاتی را افزایش می­دهد (سلمان[5] و همکاران، 2016). زمانی که سازمان­ها به ارزش­های اخلاقی و زیست­محیطی خود وفادار بمانند، می­توان به هدف حفاظت از محیط­زیست دست یافت (کامبل[6] و همکاران، 2020).

 


[1] Al Hammadi

[2] Tang

[3] Garske, Ekardt

[4] Frempong

[5] Salman

[6] Kamble

 

 

همچنین می توانید فایل مشابه زیر را نیز خریداری کنید:

مبانی نظری تولید پایدار